خبرهای داغ:

اقدامات سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در مرزهای خوزستان برای زائران اربعین

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اقدامات این مجموعه برای انجام پیاده روی اربعین در ۲ مرز چذابه و شلمچه را تشریح کرد .
کد خبر: ۹۶۲۳۰۲۸
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با حضور در ویژه برنامه اربعین سیمای خوزستان با اشاره به اینکه  استان خوزستان سال ها میزبان زائران اربعین از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه است گفت: مردم خوزستان افتخار دارند میزبان زائرانی هستند که  این مرز را برای عزیمت به کربلایی معلی انتخاب می کنند.

سردار شاهوارپور بیان کرد: در ۵ ورودی  استان خوزستان مردم با برپایی موکب ها در مقوله اسکان و موادغذایی  میزبان زائران از استان های دیگر هستند.


وی در خصوص اقدامات برای اربعین گفت: سپاه، مجموعه بسیج و همه نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، ارتش و... همانطور که در همه ماموریت‌ها در کنار مردم هستند، در ایام اربعین نیز خدمت رسانی ویژه دارند.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه گروه های جهادی  برای کمک و خدمت داوطلبانه در مرزها و  در زمینه خدمت رسانی در توقفگاه خودروها فعال هستند، گفت: باتوجه به ظرفیت خودرویی  نزدیک به ۵۰ هزار خودرو در ۲ پایانه مرزی استان و اهمیت ساماندهی آن ها و آرامش خاطر زائران، در مدیریت پارکینگ ها گروه جهادی خدمت می کنند.

سرتیپ شاهوار پور اضافه کرد: مراقبت از خودرو‌ها و نظم دهی به مجموعه خودرو‌هایی که ایستاده‌اند ۲۴ ساعته از سوی ۳۰۰ گروه‌ جهادی بسیج سازندگی داوطلبانه باوجود گرمای ۵۰ درجه و شرجی صورت می گیرد  و با رضایت کامل زائران خودرو‌ها را در توقفگاه‌ها می‌گذراند.

او در خصوص زیر ساخت و آسفالت توقفگاه خودرو‌ها نیز گفت: مجموعه و گروه های جهادی بسیج سازندگی در مدت زمان ۱۵ روزه با پشتیبانی  شهرداری و مجموعه استانداری آسفالت و  توسعه پارکینگ‌ها صورت گرفت که   بیش از ۸۰  هزار متر مربع آسفالت انجام شد.

به گفته  سرتیپ شاهوار پور  نصب ۱۵۰ دوربین برای مدیریت پارکینگ ها و  سامانه مانیتورینگی برای رصد توقفگاه‌ها و پایش تصویری انجام شد.

در بخش ترابری بیش از ۱۹۰ خودروی سنگین، اتوبوس و کامیون برای حمل آب و مواد غذایی، امکانات و مسافران صورت گرفت و شرکت‌های اتوبوسرانی سپاه در زمان‌های اوج تردد زوار کمک رسانی می‌کنند که برای اسکان آنها نیز جایگاه مشخصی پیش بینی شده است.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور همچنین گفت: بیش از ۲۱۵ سرویس بهداشتی در همه جای پایانه‌ها پیش بینی شده که بخشی از آنها به صورت سیار است و به آن سوی مرز انتقال داده شدند.

او با اشاره به احداث بیش از ۱۰ هزار مترمربع سایبان از سوی گروه های جهادی توضیح داد: روند بازگشت زوار به ویژه اتباع خارجی از مرز چذابه تا روزهای بعد از اربعین نیز ادامه دارد و بسیجیان به آنان خدمات رسانی می کنند.

سرتیپ شاهوار پور در خصوص نصب مه پاش در مسیر تردد زوار اربعین گفت: اتوبوس هایی نیز برای حمل و نقل زوار اربعین در مرزهای خوزستان در نظر  گرفته شده و این عملیات تا بازگشت کامل زائران اربعین ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار