خبرهای داغ:
مجذوبی خبر داد

پیگیری تجاری‌سازی اقلام تولیدی دانشگاه علوم پزشکی همدان

همدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به دنبال این هستیم محصولاتی که اکنون در دانشکده داروسازی و پارک علم و فناوری تولید می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور با برند دانشگاه و ابن‌سینا تولید شود.
کد خبر: ۹۶۲۳۵۹۵
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پیگیری تجاری‌سازی اقلام تولیدی دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: بیمارستان اکباتان در دولت سیزدهم با حمایت شهید رئیسی افتتاح شد که خوشبختانه امروز مردم همدان از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند‌.

وی بیان کرد: منتظر بودیم این بیمارستان به دست شهید رئیسی افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد اما ایشان به محض آماده‌سازی این مرکز درمانی، تاکید کردند بهره‌برداری انجام شود که درس بزرگی بود به اینکه ما نباید خدمات را معطل به حضور افراد و شخصیت‌ها کنیم و هر زمانی بتوانیم به مردم خدمت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه این دوره از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه درمان در بخش‌های مختلفی نظیر ارتقای فضای فیزیکی و افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، بخش‌های دیالیز و تجهیزات بیمارستانی ورود کردیم گفت: درمان ناباروری یکی از اولویت‌های ما در جوانی جمعیت بود که خوشبختانه تمام اهداف مورد نظر به صورت صد درصد محقق شد و حتی میزان موفقیت این طرح به طور مشخصی افزایش یافت، به طوریکه سه سال پیش ۲۰ درصد بود و امروز به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی همدان یکی از درخشان‌ترین دوره‌ها را در زمینه تحقیقات و فناوری طی کرد که در تولید و انتشار دانش و نیز توسعه زیرساخت‌های تحقیقات و فناوری موفقیت‌هایی کسب شده است‌ ادامه داد: در حوزه انتشار دانش تعداد مجلات دانشگاه علوم پزشکی همدان به هفت مجله نمایش شده در پایگاه‌های استنادی معتبر دنیا رسیده است که یک دستاورد بزرگی به شمار می‌آید

مجذوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌ها به راه‌اندازی پارک علم و فناوری حوزه سلامت برای نخستین بار در استان همدان اشاره داشت و عنوان کرد: از دیگر اقدامات گرفتن مجوز چهار پژوهشکده و پژوهشگاه بوده که هر کدام به نوبه خود یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بین‌الملل به طور محسوس و مشخصی دانشگاه را از سطح یک شعبه بین‌الملل ساده به سطح معاونت بین‌الملل ارتقا دادیم اضافه کرد: برای این مهم تلاش‌های زیادی شد که قدردان زحمات هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مجموعه‌ای از معاونت بین‌الملل، پژوهشگاه‌، پژوهشکده‌ها و پارک علم و فناوری قطعا زیرساخت مناسبی است که در آینده اتفاقات خوبی را در دانشگاه علوم پزشکی همدان رقم می‌زنند که می‌توان به تولید فناوری و تولید دارو اشاره کرد، گفت: در حال حاضر  به دنبال برندی برای دانشگاه علوم پزشکی همدان در تجاری‌سازی اقلام تولیدی هستیم که حداقل ۶ ماه زمان می‌برد این کار انجام شود، محصولاتی که اکنون در دانشکده داروسازی و پارک علم و فناوری تولید می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور با برند دانشگاه و ابن‌سینا تولید می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی با اشاره به توسعه رشته‌ها و رشته مقطع‌ها در حوزه آموزش تصریح کرد: ۱۵ رشته مقطع به مقاطع آموزشی دانشگاه اضافه شده که موفقیت بزرگی به شمار می‌آید‌.

مجذوبی با بیان اینکه حفظ کلان منطقه غرب کشور و قطب آموزشی غرب کشور را در این دوره از مدیریت داشتیم خاطرنشان کرد: شاید ابتدای این دوره جایگاه اساتید به دلیل وضع برخی قوانین آن طور که باید حفظ نشد اما خوشبختانه به تدریج مشکلات حل شد و اصلاح قوانین صورت گرفت؛ همچنین می‌طلبد در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان رتبه اول رفاه دانشجویی را کسب کرد و قریب به ۲۰ درصد تخت‌های خوابگاهی که در دولت سیزدهم افتتاح شد، متعلق به همدان بود گفت: در حوزه خوابگاه متاهلی همدان توانست رتبه دوم کشور را کسب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی بین پنج تا ده دانشگاه برتر کشور بودیم که به همین دلیل و به خاطر عملکرد درخشان فرهنگی برای نخستین بار جشنواره سیمرغ وزارت بهداشت به میزبانی همدان برگزار شد افزود: در حوزه بهداشت ارتقای کیفیت آب از اقدامات شاخص بود که علاوه بر آب شهری، آب روستایی هم با دقت بررسی می‌شد و جلسات مختلفی پشت‌بند آن در راستای تحقق اهداف یعنی حداکثر سلامت آب برگزار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کنترل آبیاری مزارع و استفاده از میزان سموم و کودها در محصولات کشاورزی ورود کردیم گفت: امروز آزمایش‌های سنجش استانداردهایی یک محصول در حوزه صادرات در استان انجام می‌شود که قبلا در استانهای دیگری انجام می‌شد و معاونت غذا و دارو به خوبی وظیفه ذاتی خود در این زمینه عمل می‌کند.

مجذوبی با بیان اینکه در این دوره یک کار ویژه منحصر به فرد از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام و موزه تاریخ پزشکی سلامت افتتاح شد خاطرنشان کرد: در این سه سال اخیر ۶۰ پروژه بهداشتی و درمانی  با بیش از ۹۰ هزار متر مربع افتتاح را نیز در استان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه کانون ارزیابی مدیران غرب کشور در همدان راه‌اندازی شده و در حال حاضر مدیرانی از استان‌های مختلف برای ارزيابي و گرفتن پست و مسئولیت به همدان می‌آیند گفت: این مهم می‌تواند در آینده توسعه استان و ارتقای توانمندی مدیران استان را به دنبال داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آرزوی موفقیت تمام مدیران آتی را داریم، به خصوص کسانی که در حوزه سلامت تلاش خواهند کرد گفت: باید همواره از اقدامات شهید رئیسی یادی کنیم و قدردان زحماتش باشیم، ایشان در شرایط خاصی مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده گرفتند و جهادی پار کار تمام مسائل کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه دوره زندگی کوتاه است و دوره مدیریت از آن کوتاه‌تر و واقعا اگر در زمان مسئولیت خود کاری نکنیم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و بعدا پشیمان می‌شویم بیان کرد: همواره باید قدردان افراد و شخصیت‌های بزرگی مانند شهید رئیسی، شهید سلیمانی و ... بود که از وقت، آبرو و عمر خود برای اعتلای کشور گذاشتند و امیدواریم ما نیز به تاسی از آنها در هر مسئولیتی تکلیف خود را به خوبی انجام دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار