معاون رئیس رسانه ملی در امور استان‌ها:

جهاد تبیین استمرار جهاد میدانی مقابله با دشمن است

معاون رئیس رسانه ملی در امور استان‌ها گفت: بهره‌برداری از پروژه رادیو گروس در منطقه کردستان، گامی روبه جلو در راستای جهاد تبیین است و این وظیفه استمرار جهاد میدانی در مقابل دشمن است.
کد خبر: ۹۶۲۳۶۰۴
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، به مناسبت پنجمین روز از هفته دولت، با حضور استاندار کردستان، معاون رئیس رسانه ملی و جمعی از مدیران استانی و کشوری، آیین اجرایی کلنگ‌زنی ساختمان صداوسیما با محوریت رادیو گروس و با هدف حفظ و نگهداشت زبان گروسی برگزار شد.

یک پروژه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع با اعتباری افزون‌بر ۶۰ میلیاردریال در سال ۱۴۰۲ و بیش‌از ۱۵۰ میلیارد‌ریال از محل اعتبارات (تملک دو) برای تسریع در روند اجرای پروژه اختصاص یافته است.

یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه در زمان بهره‌برداری، حفظ و هراست از زبان مادری (گروسی، کوردی و ترکی)، تقویت هویت و آئین کهن دیار گروس، معرفی مشاهیر و بزرگان، آشنایی هموطنان با آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، شناساندن پتانسیل و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و مسائل اقتصادی شهرستان است.

معاون رئیس رسانه ملی گفت: بهره‌برداری از پروژه رادیو گروس در منطقه کردستان، گامی روبه جلو در راستای جهاد‌تبیین است، این وظیفه استمرار جهاد می‌دانی در مقابل دشمن است.

حسن عابدینی در آیین کلنگ‌زنی دفتر صداوسیما شهرستان بیجار، اظهارداشت: سومین رادیوی شهری در شهرستان بیجار راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود؛ این دفتر صرفاً رادیو نیست و ادامه آن تصویر‌سازی و معرفی مشاهیر، ظرفیت‌های موجود منطقه به صورت صداوسیما در دستور کار قرار دارد.

عابدینی توضیح داد: سریال سنجرخان اولین قدم در راستای معرفی این استان فرهنگی بود و در ادامه پرداختن به شخصیت‌امیرنظام گروسی در برنامه تهیه و مطالعه خواهد بود.

وی افزود: حوزه فعالیت رادیو و دفتر صداوسیما بسیار گسترده است و می‌تواند در منطقه گروس، آنچنان کار و فعالیت به ثمر نشیند که مردمان شرق و جنوب و شمال کشور، بیجارگروس را به واقعیت بشناسند.

معاون وزیر رسانه ملی گفت: فرهنگ غنی مردمان گروس و بسیاری از خرده فرهنگ‌های مردمی نیاز به توجه و دقت دارد که ظرفیت رسانه ملی، زمینه مناسبی برای ظهور و بروز آن است.



توسعه بیجار آغاز شده است

استاندار کردستان گفت: شهرستان کهن دیار گروس با ثبت رکورد بیش از ۳۵۰‌هزارتن گندم در منطقه و ظرفیت‌های معدنی و صنعتی، خبر از آغاز توسعه اقتصادی در این دیار دارد.

اسماعیل زارعی کوشا اظهارداشت: ظرفیت و پتانسیل شهرستان بیجار در روند توسعه عمرانی، اقتصادی و اجتماعی نیاز به رسانه‌ایی دارد تا بتواند چنین توانایی‌را به دنیا مخابره کند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار