خبرهای داغ:

هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ سخت‌ترین روز سنگرنشینی در دفاع مقدس

همدان- هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ سخت‌ترین روز سنگرنشینی در دفاع مقدس بود، بعد از آن عملیاتی که روز یازدهم شهریوردر منطقه عمومی قصرشیرین شروع شد به نام شهیدان رجایی و باهنر تغییر نام داد.
کد خبر: ۹۶۲۳۹۰۴
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، چهل و سه سال پیش در چنین روزی (هشتم شهریور ماه) ساعت ۱۵ در سنگر تپه شهرک سرپل ذهاب نشسته بودم که رادیو اعلام کرد دفتر نخست وزیری منفجر شده رئیس جمهور و نخست وزیر مجروح شدند.

دوان دوان رفتم به طرف سنگر فرماندهی به برادر صادق عنبری گفتم که دفترنخست وزیری توسط منافقین منفجر شده و رئیس جمهور و نخست وزیر مجروح شدند؛ متوجه شدم  آقا صادق اطلاعاتش از من بیشتراست.

آرام درگوشی بهم گفت که شهید شدند. برو مواظب بچه‌ها باش که روحیه آنها ضعیف نشود تا ببینیم فرماندهان چه تصمیمی می‌گیرند.

تا برگشتم دیدم دوستان متوجه موضوع شدند. صدای ناله و فریاد نیروها از سنگرها به آسمان بلند بود. با رزمنده‌هایی که سابقه بیشتری در جبهه داشتند به سنگرها رفتیم و آنها را آرام کردیم.

جالب بود افرادی که مدت زیادی بود مرخصی نرفته بودند، پیگیر مرخصی بودند. با شنیدن این خبر تصمیم گرفتند فعلآ به مرخصی نروند این حرکت ایثار رزمنده‌ها سبب شد که فرماندهان برای عملیات پیش رو تصمیم جدی‌تری بگیرند.

این روز در دفاع مقدس یکی از روزهای سخت سنگرنشینی برای بنده بود. عملیات در تاریخ ۱۱ شهریورماه یعنی سه روز بعد از شهادت رجایی و باهنر نهایی شد.

عملیاتی که بنا بود بنام یکی از شهدای والامقام ارتش شهید ادبیان انجام شود، به نام شهیدان رجایی و باهنر تغییر نام داد. عملیات در ساعت یک بامداد روز یازدهم شهریوردر منطقه عمومی قصرشیرین شروع شد. در این عملیات تعداد ۶۲ نفر از رزمنده‌های استان همدان به شهادت رسیدند.

هدیه نثار روح همه شهدای عزیز این عملیات صلوات

جامانده از شهدای عملیات ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۰ فتحی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار