خبرهای داغ:
آیت‌الله شعبانی‌موثقی:

بدون سیاست دینی، اخلاق هم اصلاح نمی‌شود

همدان-امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بدون سیاست دینی، اخلاق هم اصلاح نمی‌شود، گفت: بدون حکومت دینی و اصلاح زمامداران، مکارم اخلاقی در جامعه ایجاد نمی‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۴۰۲۷
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
بدون سیاست دینی، اخلاق هم اصلاح نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در کنار تلاش برای رفع اشکالات، خدمات جمهوری اسلامی نیز دیده شود، اظهار کرد: فقط ضعف‌ها دیده نشود و خدمات ارزشمند دولت‌ها برای روشنگری به مردم اطلاع رسانی شود.

وی افزود: تقوای یک مدیر، یعنی او مدیری اسلامی باشد و این مدیر تنها مسلمان بودن یا حضور در جمهوری اسلامی نیست، بلکه شاخصه آن این است که جهت‌گیری دینی داشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شاخصه مدیریت اسلامی تقوا است، تصریح کرد: اگر مدیری جهت‌گیری اسلامی داشته باشد، مدیری در تراز اسلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت دینی و اصلاح حاکمیت یک تلاش اخلاقی است، ادامه داد: یکی از مصادیق اخلاقی، تلاش برای این است که حکومت در عملکردهایش دینی باشد و تنها به عرصه شعار محدود نشود.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه بدون سیاست دینی، اخلاق هم اصلاح نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بدون حکومت دینی و اصلاح زمامداران، مکارم اخلاقی در جامعه ایجاد نمی‌شود و به همین دلیل است که پیامبر اسلام(ص) حکومت دینی را در مدینه تشکیل داد.

وی با تاکید بر اینکه حکومت زمانی اسلامی می‌شود که افراد معتقد به این اصول حاکم شوند، افزود: رفتار پیامبر و اصل و اصول ایشان حفظ کرامت انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عزت یک مسلمان در جامعه باید حفظ شود تصریح کرد: اگر فقر در جامعه باشد عزت مردم از بین می‌رود و برای نمونه اگر یک تولیدکننده‌ای یک سال برای اخذ مجوز دوندگی کند، کرامت او از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولی آنچنان که به فکر خود است به فکر مردم نباشد خداوند این مسئولان را عذاب می‌دهد، خاطرنشان کرد: مسئولان باید با مردم نرم‌خو باشند، حوصله داشته و شرح صدر به خرج دهند.

شعبانی موثقی گفت: مردم هم باید خیرخواه مسئولان باشند هم خدمات را ببینید و همه ضعف‌ها را بیان کنید و زحمات را نادیده نگیرید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار