در شهرستان سامان برگزار شد؛

یادواره جوان‌ترین شهید "ظفر خالدی "

یادواره جوان‌ترین شهید "ظفر خالدی "در شهرستان سامان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۰۶۹
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته دولت و در دهه  آخر ماه صفربا حضور جمعی از مردم و مسئولان  یادواره جوان‌ترین شهید "ظفر خالدی "در شهرستان سامان برگزار شد.

معرفی شهید والامقام "ظفر خالدی":

شهید ظفر خالدی، یکی از جوان‌ترین شهدای این سرزمین، در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی شلمچه، به واسطه اصابت ترکش به فیض شهادت نائل آمد. شهید ظفر خالدی، در دوم مرداد ۱۳۴۹ در روستای تنگ کلوره لردگان (خانمیرزا) به دنیا آمد و در سنین نوجوانی، در حالی که دانش‌آموز کلاس اول راهنمایی بود، با شوق و اشتیاقی بی‌نظیر، به جمع بسیجیان پیوست و به جبهه رفت.

خالدی به شدت مشتاق بود تا با امام خمینی (ره) دیدار کند و سرانجام به همراه پدرش عزم تهران کرد. پس از سه روز انتظار، سرانجام موفق به دیدار حضرت امام (ره) شد. در سال ۱۳۶۱، او به جبهه اعزام  و در عملیات رمضان، در کنار برادرش خدارحم، شجاعانه ایستادگی کردند.

فردای آن عملیات، هیچ‌کس از آن دو برادر خبری نداشت و پس از ۱۷ سال، پیکر پاک ظفر و برادرش خدارحم خالدی در کانالی در منطقه عملیاتی رمضان پیدا شد؛ در حالی که در آغوش یکدیگر به مقام رفیع شهادت نائل آمده بودند. این داستان، یادآور فداکاری و ایثار جوانانی است که برای دفاع از میهن و آرمان‌های خود جانفشانی کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار