مدیرعامل شرکت گاز اردبیل:

خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: پروژه مهم خط دوم انتقال گاز به این استان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ارزش این طرح بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال است.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۶۹
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶

خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار بسیج، میر سعید سید متین عصر شنبه در نشست خبری تبیین خدمات دولت سیزدهم در حوزه گاز استان در استانداری اردبیل اظهار کرد: خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل موسوم به «چلوند - اردبیل» در چهار مرحله تعریف شده و شامل چلوند(گیلان) تا اردبیل، نیروگاه تا گرمی، پارس‌آباد تا گلخانه و گلخانه تا اصاندوز است.

وی ادامه داد: این پروژه علاوه بر پایداری شبکه توزیع، گاز مورد نیاز گلخانه‌های عظیم شمال استان اردبیل را تامین خواهد کرد.

سید متین گفت: دستور اجرای مرحله چهارم این پروژه به تازگی ابلاغ شده است و بیش از پنج هزار میلیارد ریال برای این مرحله هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه خطوط گازرسانی شبیه بزرگراهی است که گاز اردبیل را تا ۳۰ سال آینده تامین خواهد کرد، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود خط دوم انتقال گاز به استان تا پایان سال جاری تکمیل شود.

سید متین با اشاره به قدمت ۴۰ ساله خط نخست انتقال گاز به استان اردبیل، تاکید کرد: با توجه به توسعه صنایع و گلخانه‌های استان و در حال احداث بودن حدود ۳۰ هزار واحد در نهضت ملی مسکن، اجرای خط دوم انتقال گاز ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: با تکمیل خط دوم انتقال گاز، میزان گاز ورودی به استان از ۱۲ به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت و منشا گاز خط دوم از عسلویه است.

سید متین گفت: گازرسانی به ۱۸۸ روستا در استان اردبیل در دولت سیزدهم انجام شد که در نوع خود خدمت کم نظیری بوده و برای این کار بزرگ ۷۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری و ۱۸ هزار و ۳۰۰ انشعاب صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه و عمران، بدون گاز معنی ندارد و اردبیل از نظر گازرسانی به استان سبز تبدیل شده است، اضافه کرد: مصرف بهینه باید مد نظر همه مشترکان باشد.

به گفته وی، در شرکت گاز استان اردبیل خبری از فیش‌های نجومی گازبها نیست اما یک درصد مشترکان، بد مصرف هستند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و بخش‌های مرکزی و جنوبی آن سردسیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار