در گفت‌وگو با بسیج مطرح شد:

تشرف ۱۰ هزار زائر پیاده از تربت‌جام به پابوسی امام مهربانی‌ها+فیلم و تصاویر

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام از تشرف ۱۰ هزار زائر این شهرستان به پابوسی امام رضا علیه‌السلام در قالب ۵۶ کاروان پیاده برای حضور در سلسله آیین‌های عزاداری دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس، خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۴۵۹۰
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان‌رضوی از تربت‌جام، حجت‌الاسلام علی اصغر علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با تسلیت ایام سوگواری آل الله در دهۀ پایانی صفر، اظهارکرد: امسال ۱۰ هزار نفر در قالب ۵۶ کاروان پیاده و یک کاروان دوچرخه و یک کاروان برادران اهل سنت، همزمان با رحلت حضرت رسول(ص)، شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام و ولی نعمت ما خراسانی ها حضرت ثامن‌الاحجج علیه‌السلام، عازم مشهد مقدس شدند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام، افزود: زیارت امام رضا علیه‌السلام از تاکیدات دینی است به ویژه زیارت با معرفت و حضور قلب و با پای پیاده که خود نمایی زیبا از دلدادگی می‌باشد.

وی، تصریح کرد: امروزه که دشمن تهاجم فرهنگی خود را با تمام ابزار شروع کرده قطعا اهل بیت علیهم السلام و خاصه ولی نعمتمان آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام می‌تواند بیمه کننده نسل جوان ما باشد.

وی ادامه داد: بیشترین اقشار دلداده زیارت امام رضا علیه السلام در آستانه شهادت آن حضرت با پای پیاده را نسل جوان و نوجوان تشکیل می‌دهند که از محاسن برجسته این حرکت معنوی و انسان ساز است.

حجت الاسلام علیپور بیان کرد: ۱۰ موکب و ایستگاه صلواتی از جمله موکب تیپ ۳۸ زرهی ارتش و موکب امامزاده رضوی در مسیر راه ارائه خدمات خواهند کرد.

وی تصریح کرد: حرکت کاروان های پیاده تربت جام از روز پنج شنبه ۸ شهریور ماه آغاز شده و همزمان با سالروز شهادت امام رضا علیه السلام وارد مشهد مقدس می شوند.

گفتنی است فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و برخی مسئولان شهرستان تربت‌جام در طول مسیر برای عرض خداقوت و خسته نباشید در بین زائران کاروان‌های پیاده حضور پیدا کردند.

گزارش| مهدی حسینی_ملیحه عبادعسکری

ارسال نظرات
پر بیننده ها