خبرهای داغ:

حضور در مسیر معرفت و حقانیت زمینه ساز سعادت است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سرخه گفت: گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه می‌تواند انسان‌ها و جهان بشریت را به سوی سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید و تقوی را به ما نشان دهد.
کد خبر: ۹۶۲۴۶۷۳
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴

حضور در مسیر معرفت و حقانیت زمینه ساز سعادت استهمزمان با 28 صفر و ارتحال ملکوتی پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) حجت الاسلام والمسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه خداوند بهترین الگوها را برای ما معرفی کرده که بالاترین آن نبی اکرم (ص) و بعد از آن اهلبیت علیهم السلام و انبیا الهی هستند، اظهار کرد:

او با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که می فرمایند: بهترین بندگان خداوند در هنگام انجام کار خوب خوشحال می‌شوند و در صورت انجام کار ناشایست زود پشیمان شده و استغفار می‌کنند و اگر چیزی به آنها داده شود چه از ناحیه خداوند و چه هم نوعان سپاسگزار هستند و در ابتلائات و مشکلات هم به جای بی قراری صبر پیشه می‌کنند، افزود: وجود بارگاه منور و نورانی امام رضا (ع) در کشور ما یک نعمت الهی و منشا خیر فراوان برای ایران است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه اضافه کرد: حضور بارگاه نورانی و منور امام رضا (ع) را در کشور ایران افتخاری است برای تمام مردم این سرزمین و باید از این وجود پرخیر و برکت نهایت استفاده را برد.

فرزین با اشاره به اینکه بنابر احادیث و روایات ثواب زیارت امام رضا (ع) از ثواب زیارت خانه خدا و حرم امام حسین (ع) بیشتر است بشرط ان که این زیارت همراه با معرفت و شناخت باشد، تصریح کرد: دشمنان ائمه (ع) در طول تاریخ سعی در از بین بردن ذکر و نام ائمه علیهم السلام را داشته اند و مامون عباسی نیز سعی در مقابله با امام رضا (ع) داشت و مهم‌ترین ترفند وی برگزیدن امام (ع) به عنوان جانشین خلافت بود تا از طریق معرفی امام به عنوان جانشین خلافت، امامت و معصومیت امام را زیر سوال ببرد که به فضل الهی موفق نبود.

او خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) از شیعیان خود انتظاراتی دارند که مهمترین آن‌ها عبارت است از: بهره گیری از عقل و برخورد عقلانی با موضوعات، چنان که در روایات مطرح شده است دینداری که عقل ندارد به هیچ دردی نمی‌خورد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه ادامه داد: دومین انتظار مدارا و گره گشایی از کار مردم که امام (ع) در طول زندگی خود، به مشکلات مردم رسیدگی می‌کردند و در زمان حاضر نیز ما شیعیان حضرت باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا از مشکلات زندگی مردم و جامعه کم کنیم و در نهایت سومین انتطار، شناخت وظیفه می‌باشد و ما باید وظایف خود در مقابل مسائل مختلف از جمله تبعیت از ولی فقیه، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و غیره را شناسایی کنیم و به آن‌ها عمل کنیم.

 

فرزین با بیان اینکه گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت ائمه می‌تواند انسان‌ها و جهان بشریت را به سوی سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید و تقوی را به ما نشان دهد، گفت: حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) دوران امامت خود را از سال ۱۸۳هجری قمری در اوج خفقان سیاسی دنیای اسلام و اقتدار حكومت عباسیان آغاز كرد. این مرحله از دوران زندگیش از تاثیرگذارترین مراحل تاریخ تشیع است، عزیمت اجباری امام به خراسان بنا بر اصرار مامون و پذیرفتن تقاضای سیاسی خلیفه عباسی مبنی بر در دست گرفتن زمامداری مسلمین و پذیرش منصب ولایت عهدی به اجبار و اكراه از وقایع مشهور تاریخ اسلام است.

او با بیان اینکه هجرت تاریخی امام از مدینه به مرو، استقبال گستره شیعیان و هواداران اهل بیت در مسیر حركت كاروان آن حضرت و عاقبت با توجه به اوج‌گیری احساسات مذهبی به نفع امام رضا (ع) و بروز اختلافات خانوادگی در خاندان عباسی، آن امام بزرگوار به دسیسه چینی مامون خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند و پیكر مطهرش در حوالی طوس به خاك سپرده شد و اكنون بعد از گذشت سالیان سال این مزار كعبه اهل ولایت از سراسر جهان است، بیان داشت: یکی از خصلت‌های امام رضا (ع) این بود که همیشه با خدمه و کارگرها غذا می‌خورد، یاسر خادم آن حضرت می‌گوید «حضرت رضا همیشه با خدمه و کارگرهای خود غذا می‌خورد و دوست داشت که با آنها بنشیند و صحبت و درددل کند؛» بعضی از ناآگاهان به این کار حضرت ایراد می‌گرفتند و حضرت می‌فرمود «فضیلت فقط و فقط به کردار است».

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: ابراهیم بن عباس که در مسافرت از مدینه تا طوس خدمت آن حضرت بوده است، چنین می‌گوید «ندیدم به احدی ظلم کند، هیچ وقت کلام کسی را قطع نمی‌کرد. هیچ حاجتی را رد نمی‌نمود. پای خود را مقابل احدی دراز نمی‌کرد و در مقابل احدی تکیه نمی‌داد و با هیچ کس سخن جسارت آمیز نمی‌گفت».

فرزین افزود: صدقه دادن به صورت پنهانی از دیگر ویژگی‌های حضرت بودو در روایتی آمده است که ایشان می‌فرمایند، رسول اکرم (ص) فرموده است «صدقه پنهانی، معادل هفتاد حج است، و گناه آشکار موجب خذلان، و گناه پنهانی را خداوند می‌آمرزد». ما باید از خصلت‌های ائمه (ع) درس بگیریم و آن را چراغ راه خود قرار دهیم و عمل کنیم تا بتوانیم در آن دنیا از ثواب آن بهره‌مند شویم چراکه نجات ما در پیروی از ائمه (ع) است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها