لحظاتی از حس و حال خادم امام رضا (ع) در آستانه شهادت امام مهربانی‌ها در مشهد مقدس

همزمان با شهادت امام رضا (ع)، عزاداران از نقاط مختلف کشور خود را برای حضور در مراسم سینه زنی و دسته روی شب شهادت امام مهربانی ها به مشهد رساندند و از این فرایض معنوی بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۶۲۴۸۹۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵

لحظاتی از حس و حال خادم امام رضا (ع) در آستانه شهادت امام مهربانی هابه گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد مقدس،  صفر علی انفرادی خادم آستان قدس رضوی حال و هوای عزاداری شهادت امام رضا علیه السلام را اینچنین توصیف کرد: صدای زنجیر زنی، سنج و طبل ارادتمندان امام هشتم از گوشه و کنار شهرمقدس مشهد به گوش می‌رسد و همه آمده‌اند در سوگ این امام همام اشک ماتم بریزند و حاجت روا شوند.

خیابان‌های منتهی به حرم رضوی، مملو از عزاداران حسینی است که با سینه زنی و زنجیر زنی، با دل‌های اندوهگین و چشمان اشکبار و نواهای یا حسین و یا علی ابن موسی الرضا به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) حرکت می‌کنند تا اوج ابراز محبت و عشق خود به خاندان عصمت و طهارت را در آنجا نشان دهند.

زائران و عزادارانی که از  کشور‌های اسلامی و بعضی شهر‌های ایران خود را به حرم ثامن الحجج (ع) رسانده‌اند، ضمن زیارت این امام همام و سوگواری شهادتش عشق و ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت به نمایش بگذارند.

تلخی و اندوه شب آخر ماه صفر، در مشهدالرضا (ع) بیشتر از هر نقطه جهان احساس می‌شود؛ به‌خصوص در خیایان‌هایی که به حرم منتهی می‌شود به خصوص در حرم؛ حرمی که اندوه‌بارترین شب خود را پشت سر می‌گذارد.

 اما از حجم این اندوه، کمی کاسته می‌شود وقتی حضور باشکوه شیفتگان حضرت رضا (ع) را در صحن و سرای حضرت می‌بینی و خدمت بی‌منت هزاران خادم و خادمیار، به میلیون‌ها زائر را؛ شور و شعوری که در شب شهادت امام رضا (ع) جلوه‌ای ماندگار می‌شود و مرهمی بر دل‌های داغدار.

امام رضا(ع)، ملجا و پناه مشترک همه آنهاست و به همین خاطر است که داغ شهادتش، این چنین دل‌هایشان را هوایی و چشم‌هایشان را بارانی کرده است. آنقدر غرق در ماتم مولایند که فقط با شنیدن یک "رضا" هم اشک می‌ریزند و فریاد می‌زنند.

خبرنگار/ عبدالنبی حدادی

ارسال نظرات
پر بیننده ها