همزمان با ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع):

۲۰ سال مهمان‌نوازی و خدمت خالصانه مردم روستای چاهشک شاندیز از زائران پیاده امام مهربانی ها+ فیلم+ عکس

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و آغاز حرکت زائران امام رضا (ع) در قالب کاروان‌ های پیاده، مردم ولایت‌مدار و ارادتمند به اهل‌بیت(ع) در روستای چاهشک بخش شاندیز بیش از ۲۰ سال است که با برپایی موکب خدمات‌رسانی و میزبانی از زائران پیاده امام مهربانی‌ها در منازل خود مشغول خدمت به زائران پیاده امام هشتم(ع) هستند.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۵۹
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از طرقبه شاندیز، روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) با حضور خیل عظیم زائران ثامن الحج علی بن موسی الرضا(ع) از سراسر ایران و جهان در مشهد الرضا هرساله برای مردم مشهد وشهرستان های اطراف حال و هوای دیگری دارد، این ایام عشق و ارادت به محضر امام مهربانی ها، شوق و شور خدمت به زائران پیاده آن حضرت در بین همسایگان امام رئوف از هر زمانی دیگری بیشتر شده است، زائران امام رئوف و به ویژه زائران پیاده همه با کوله باری از عشق و ارادت به محضر هشتمین خورشید ولایت حضرت ثامن الحج(ع)، قدم بر جاده های خراسان رضوی گذاشتند و این افتخار عظیم نصیب خراسانی ها شده که میزبان مهمانان ولی نعمت و مولایشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) باشند.

طرقبه شاندیز همسایه مشهدالرضا یا بهتر بگوییم شهرستانی خادم الرضا (ع) است و این روزها همسایه  قدرشناس مشهدالرضا با تمام توان پای کار آمده تا میزبانی شایسته باشد برای زائران حریم رضوی، اینجا گزارشی می خوانید ازمهمان نوازی مردم خونگرم و ولایتمدار روستای چاهشک بخش شاندیز که از پیر و جوان، مرد و زن به صورت جهادی و شبانه روزی پای کار خدمت به زائران امام رئوف آمدند، مردم یک روستا با تمام توان، با شوق تمام، کمر به خدمت زائران امام مهربانی ها بستند.

همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) با آغاز پیاده روی زائران امام رضا (ع)، مردم ولایتمدار و ارادتمند به اهل بیت(ع) در روستای چاهشک بخش شاندیز با برپایی موکب خدمات رسانی به صورت شبانه روزی و جهادی به زائران پیاده حضرت علی بن موسی الرضا(ع) که از مسیر جاده چناران به سمت مشهد در حرکت هستند. خدمات رسانی دارند.

مردم یک روستا با تمام شوق و توان، کمر به خدمت زائران امام مهربانی ها بستند

این خدمات رسانی به همت اهالی روستای چاهشک، خیرین، گروه های جهادی از خواهران و برادران بسیجی پایگاه های مقاومت بسیج حضرت زینب (س) و شهید چمران، هیئت امنای مسجد، حسینیه،  هئیت های مذهبی و مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت(ع) انجام می شود و همچنین گروه های جهادی حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب (س) شاندیز هم در تهیه اقلام پذیرایی و هدایای فرهنگی پای کار هستند.

در طی چند روز برپایی موکب خدمات رسانی، محبان و ارادتمندان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در این روستا میزبانی شایسته برای کاروان های زائران پیاده امام رضا (ع) از استان ها و شهرستان های مختلف کشور در محل مسجد صاحب الزمان(عج) روستا و همچنین تعدادی از  منازل روستاییان هستند.

بنابراین گزارش: حدود ۲۰ سالی است که توفیق خدمت به زائران پیاده امام رضا(ع) نصیب مردم خونگرم و مهربان روستای چاهشک شده است که این خدمات رسانی تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

کاروان زائران پیاده امام مهربانی ها شامل: یک کاروان ۱۵۰ نفره از استان مازندران، یک کاروان ۲۵۰ نفره از جاجرم، یک کاروان ۲۳۰ نفره از شهرستان قوچان،  و یک کاروان نیز از استان خراسان شمالی مهمان مردم ولایتمدار و مهمان نواز روستای چاهشک شدند.

این زائران پیاده امام علی بن موسی الرضا (ع) در محل مسجد، حسینیه،  زینبیه و منازل بعضی از ساکنین روستای چاهشک اسکان و پذیرایی داده شدند.

موکب خدمات رسانی «صاحب الزمان عج» و موکب «فاطمه الزهرا» روستای چاهشک به همت بسیجیان و خیرین روستا همه ساله میزبان کاروان های پیاده زیارتی علی بن موسی الرضا(ع) از شهرستان های خراسان شمالی و استان های شمال کشور است که  علاوه بر اسکان زائران پیاده امام رئوف با خدمات پذیرایی، طبخ غذا در وعده های صبحانه، ناهار و شام به اضافه میان وعده شامل: میوه، چای و خرما میزبان زائران پیاده امام رضا (ع) هستند.

 حضور مداح و روحانی جهت بیان احکام، قرائت زیارت و توسل به اهل بیت(ع) نیز از جمله برنامه های فرهنگی اجرا شده برای این کاروان های زیارتی است، همچنین انجام ماساژ بدن‌های خسته، تحویل دارو، شستشو و اطوی لباس زائران نیز از جمله خدمات انجام شده برای زائران پیاده امام رضا (ع) در روستای چاهشک شاندیز است.

مردم مهمان نواز روستای چاهشک هرساله میزبان بیش از هزار  نفر از زائران کاروان های پیاده امام رضا (ع) در این روستا هستند، بیش از ۳۰ خادم خواهر همراه با ۱۰ خادم برادر مشغول خدمات رسانی به زائران پیاده حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در روزهای پایانی ماه صفر هستند.

امسال علاوه بر پذیرایی و خدمات رسانی به زائران پیاده امام مهربانی ها در مسجد و حسینیه روستا، بعضی از اهالی روستا نیز درمنازل شخصی خود میزبان زائران پیاده امام مهربانی ها بودند، به طوریکه یک بانوی روستایی در منزل شخصی خود میزبان ۲۰ نفر از زائران بود و یکی دیگر از اهالی روستا نیز میزبان  ۶۰ نفر از زائران پیاده امام رضا (ع) که با خدمات پذیرایی و اسکان به زائران پیاده امام مهربانی ها خدمت داشتند.

همچنین در حسینیه حضرت علی اصغر (ع) روستا نیز از  ۶۰ نفر از زائران پیاده امام رضا (ع) با حضور ۱۲ خادم میزبانی و پذیرایی انجام شد.

مهربانی و مهمان نوازی مردم روستای چاهشک با حضور خیرین و بانیان خبر همچنان ادامه دارد، هرساله یکی از اهالی نیکوکار روستا بانی هزینه پذیرایی صبحانه، ناهار، شام، میوه و هدیه ویژه کودکان برای ۱۵۰ نفر از زائران پیاده امام علی بن موسی الرضا (ع)  می شود. 

امسال یکی دیگر از اهالی مهمان نواز روستای چاهشک علاوه بر خدمات رسانی به زائران امام رئوف، تعداد ۳۰ جفت صندل پسرانه و دخترانه به ارزش ۶۰ میلیون ریال به زائران کوچک امام مهربانی ها، اهدا کرد.

همچنین خواهران شرکت کننده درجلسات روضه های خانگی دهه آخر ماه صفر همراه با اعضای گروه جهادی« امام حسن مجتبی»  و شهید «صیادشیرازی » ازشاندیز هم در سنت حسنه پذیرایی از زائران پیاده امام مهربانی ها شرکت کرده و بخشی از این هزینه ها را جهت میزبانی شایسته از زائران پیاده امام رضا (ع) اهدا کردند.

انتهای پیام/خبرنگار، دوست حصار

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها