خبرهای داغ:

آئین سنتی دیرینه مردم بهبهان در سالروز شهادت امام رئوف

آیین سنتی، مذهبی پیاده روی عظیم مردم شهرستان بهبهان تا قدمگاه امام عشق؛ در سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۹۶
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج بهبهان: همه ساله مردم  مومن و ولایت مدار بهبهان در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام مسیر ۱۰ کیلومتری تا قدمگاه این امام رئوف را طی نموده و ارادت خود را به خاندان اهل بیت علیهم السلام نشان داده .

مراسم پیاده روی سنتی مذهبی مردم شهرستان بهبهان و  شهر منصوریه تا قدمگاه امام رضا (ع) امسال با حضور بی نظیر مردم بصورت  دسته های عزاداری همراه با برپایی و پذیرایی ده ها موکب مردمی در طول مسیر همراه بوده و این مراسم آئینی در ساعات اولیه روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه آغاز و به عشق امام مهربانی مسیر ۱۰ کیلومتری قدمگاه  طی خواهد شد  .

اجتماع بزرگ عزاداران رضوی در آیین تا قدمگاه خورشید همه‌ساله همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در شهرستان بهبهان برگزار می‌شود. ده‌ها هزار نفر از مردم شهرستان بهبهان و شهرهای همجوار همه‌ساله در این روز، مسیر ۱۰ کیلومتری تا قدمگاه امام رضا(ع) را با پای پیاده طی می‌کنند.

 با اشاره به حضور چند هزار نفری در این پیاده روی ‌، مردم بهبهان در این روز میزبان مسافرانی از شهرهای مختلف و  استان های همجوار بوده اند.

این سنت در سال های گذشته در شهرستان بهبهان گسترش یافته است تا آنجا که هر ساله و در روز شهادت حضرت امام رضا (ع) جمعیت کثیری تا قدم‌گاه حضرت رضا(علیه‌السلام) با پای پیاده راهی این مکان می‌شوند و در مراسمی با شکوه به عزاداری می‌پردازند.

ارسال نظرات