خبرهای داغ:
سردار مجیدی خبر داد

ثبت ملی منطقه قراویز به یاد شهدا و رزمندگان استان همدان/احداث یادمان شهدای همدان در قراویز

همدان-فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) بااشاره به نقش بزگ همدان در عملیات‌های دفاع مقدس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته منطقه قراویز در سرپل ذهاب به عنوان محلی که شهدا و رزمندگان همدان در آنجا اقدام کردند، ثبت ملی شد.
کد خبر: ۹۶۲۵۲۵۱
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
ثبت ملی منطقه قراویز به یاد شهدا و رزمندگان استان همدان/احداث یادمان شهدای همدان در قراویز

به گزارش خبرگزاری بسیج ازهمدان، سردار مظاهر مجیدی در چهارمین یادواره معلم شهید سردار شهید علیرضا حاجی بابایی و شهدای عملیات رمضان و یادبود حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در همدان با اشاره به تقارن سالگرد عملیات رمضان با سالرزو شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: توفیقی است برای استان که یاد و خاطر شهدای استان همدان را در این روز گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به وجود ۸ هزار شهید استان، این را نمادی از حضور مردم انقلابی در استان در راستای حمایت و پشتیبانی از نظام و انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: اگر امروز در محفل شهدایی گرد هم آمده‌ایم و یاد و خاطره شهدای عملیات رمضان را گرامی می‌داریم به دلیل اتفاقاتی است که در این عملیات و بعد ازآن و همچنین به دلیل حضور حاج قاسم در مراسم بزرگداشت این عملیات است.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان با تشریح عملیات رمضان این عملیات را یکی از عملیات‌های بسیار حساس و بزرگ معرفی و به نقش‌آفرینی رزمندگان همدان درطی این عملیات اشاره و عنوان کرد: رزمندگان استان همدان در قالب سه گردان معروف به لشکر جبهه ثارالله کرمان حضور داشتند که یکی از دلایلی که حاج قاسم در همدان حضور یافتند این بود که رزمندگان همدان جزو نیروهای اصلی و تعیین کننده در این عملیات بودند و شهدای بزرگی همچون شهید علیرضا حاجی بابایی، شهید حبیب مظاهری، شهید محمد دلاوری، شهید نیکو منظر و ۱۵۰ شهید در این عملیات تقدیم انقلاب شد و دشمن بعثی بعد از شکست در این عملیات برای انتقام نماز جمعه مردم همدان را بمباران کرد.

وی با بیان اینکه مراسمات مختلفی به منظور گرامیداشت شهدای عملیات رمضان در استان برگزار شده بود ولی حضور حاج قاسم در این مراسم و شرح عملیات توسط ایشان غنای بیشتری به این عملیات داد، تصریح کرد: شهید سلیمانی در همدان سخنان مهمی علیه ترامپ ملعون رئیس جمهور وقت آمریکا مطرح کرد و قدرت ایران را به رخ کشید که همین سخنرانی بزرگ در همدان یکی از دلایل شهادت ایشان بود.

سردار مجیدی تصریح کرد: حاج قاسم در جریان حضور در همدان با خانواده شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهیدان حجازی، حاجی‌بابایی و دوروزی نیز دیدار و نکات بسیار به یادماندنی را مطرح کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات ۱۱ شهریور با تاکید بر اینکه استان همدان سهم بزرگی در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس داشت، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته منطقه قراویز در سرپل ذهاب به عنوان محل ملی که شهدا و رزمندگان استان همدان در انجا اقدام کردند، ثبت ملی شد که بسیار کار بزرگی بود که اتفاق افتاد و به زودی مراسم بزرگداشتی در این محل برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)  استان همدان گفت: در منطقه قراویز که مرکز هدایت نیروهای سپاه و شهدای استان که خط مقدمی برای حفظ منطقه سرپل ذهاب بود به زودی یادمانی برای شهدای استان همدان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات