آژانس انرژی اتمی، ابزار سیاسی زورگویان شده است

امام جمعه چناران گفت: تصمیمات و اقدامات، جایگاه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از یک نهاد فنی، حقوقی به یک ابزار سیاسی صرف در دستان زورگویان غربی، صهیونیستی تنزل داده است.
کد خبر: ۹۶۲۵۴۷۲
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی با اشاره به سالروز قیام ۱۷ شهریور بیان کرد: رژیم پهلوی در خیال خود با قتل عام مردم در واقعه ۱۷ شهریور تصـور می کرد انقـلاب اسلامی را از حرکت بازداشته اما نه تنها چنین نشد بلکه صف مخالفان رژیم مستحکم تر شد. 

وی افزود: اعمال ددمنشانه رژیم پهلوی در جمعه سیاه، تعداد زیادی کشته و مجروح بر جای گذاشت که عامل تزلزل پایه های رژیم پهلوی به حساب آمد به طوری که عمق فاجعه چنان بود که زمام سیاست و کنترل اوضاع داخلی از دست شاه خارج شد و هر مسئولی گناه این واقعه را به گردن شخص دیگر می انداخت. 

تاجی مطرح کرد: با کشتار مردم نه تنها شاه به آرامش نرسید بلکه جزیره ثبات (ایران) شاه با ناآرامیهای زیادی روبرو و خشم مردم شدت گرفت که حاصل این خشم، اعتصابات مردم بود که به ضرر رژیم پهلوی بود و در این بین سیاست های دولت آشتی ملی با شکست روبه رو شد و فکر برکناری شاه به میان آمد.

خطیب جمعه چناران هفده شهریور را تداعی کننده ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ دانست و اذعان داشت: در این حادثه سفاکی و خونریزی رژیم پهلوی بیش از همیشه نمایان شد و دنیا بیش از پیش به ماهیت انقلابی نهضت ایران پی برد و هویت مردم ایران که در تبلیغات نظام شاهنشاهی مردمی آشوبگر و مخالف اصلاحات به حساب می آمدند به مردمی متدین و انقلابی با شعارهای اصیل و رهبری روحانیتی ریشه دار تغییر یافت.

 تاجی تأکید کرد: در ماحصل قیام هفده شهریور همین بس که شاه، پرچم رسوایی خویش را با کشتار مردم بیگناه برافراشت و رشته حکومت از دستش پاره شد و همین امر موجبات ترک ایران و نابودی حکومتش را برای او فراهم ساخت.

وی با اشاره به سیاسی‌کاری دوباره آژانس انرژی اتمی خاطرنشان کرد: گزارش اخیر گروسی در شورای حکام آژانس و مسیری که مدیرکل این نهاد بین‌المللی مجدداً در پیش گرفته، تکرار همان بیراهه‌ای است که حل‌ و فصل فنی، حقوقی موضوعات میان دو طرف را تا امروز به تعویق انداخته و جایگاه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از یک نهاد فنی، حقوقی به یک ابزار سیاسی صرف در دستان زورگویان غربی، صهیونیستی تنزل داده است.

امام جمعه چناران تشریح کرد: اگرچه تغییر دولت در ایران و جلوس سیدعباس عراقچی در رأس وزارت امور خارجه کشورمان، طمع غربی‌ها را برانگیخته و آنان را به این فکر انداخته که از این نمد کلاهی برای خود ببافند اما آنچه مشخص است اینکه؛ تهران تحت هیچ شرایطی حاضر به بازگشت به مسیر قبلی نیست و از سوی دیگر قانون اقدام راهبردی مجلس هم این اجازه را به دولت نمی‌دهد بلکه چنانچه عراقچی هم تاکید کرده هدف‌گذاری دولت نیز در این خصوص، منطبق بر راهبردها و خطوط قرمز تصریح شده در بیانات رهبری و قانون مجلس است و از آن عدول نخواهد کرد.

خبرنگار/ ملیحه مداح

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار