استاندار خوزستان عنوان کرد:

ضرورت رشد تعاونی‌ها برای شکوفایی اقتصاد

استاندار خوزستان با بیان اینکه تعاونی‌ها بن‌بست شکن هستند، گفت: برای شکوفایی اقتصاد کشور، باید تعاونی‌ها رشد کنند.
کد خبر: ۹۶۲۵۹۰۶
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز ۱۸ شهریورماه در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر خوزستان اظهار کرد: یکی از راهکارها و مسیر صحیح قرار گرفتن بین اقتصاد شرقی و غربی کاپیتالیستی، تعاونی‌ها  است. شاید نتوانستیم این بخش را به خوبی در اقتصاد و امور کشور جا بیندازیم و باید ۲۵ درصد از اقتصاد در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به تاثیر تعاونی‌ها در رشد اقتصادی افزود: اقتصاد شرق و غرب بر مبنای سود است و هیچ چیز دیگری جز سود نمی‌شناسند و رحم، مروت و عدالت ندارند و تنها چیز مدنظر، سود است و برای شکوفایی اقتصاد کشور، باید تعاونی‌ها رشد کنند.

استاندار خوزستان گفت: در اسلام، اساس رشد و پیشرفت باید بر مبنای عدالت باشد. نباید کسی آنقدر پولدار باشد و دیگری در فقر و فلاکت زندگی کند. دین ما چنین وضعیت و اقتصادی را نمی‌پذیرد.

حسینی محراب با بیان اینکه باید در زمینه توسعه تعاونی‌ها فرهنگ‌سازی کنیم، گفت: بهترین مسیر رشد اقتصادی، تعاونی‌ها هستند. جوانان باید با فرهنگ تعاون کاملا آشنا باشند و باید در این بخش فرهنگ‌سازی کرد. ما نیز باید مدل‌های جدیدی از جریان تعاون معرفی کنیم چون تعاونی‌ها نباید تنها به شکل سنتی باشند. بلکه شکل‌های جدید تعاونی‌ها باید در جهان و کشور گسترش داده شوند. به عنوان نمونه، کمتر دیده شده است که تعاونی ما با دیگر کشورها از جمله عراق، کویت، روسیه و… در ارتباط باشد. جریان تعاونی نباید محدود به یک محله، منطقه و استان شود.

وی تاکید کرد: راه شکستن ساختارهای تحمیل‌شده و غلط، تعاونی‌ها است. باید الگوهای موفق و جدید با زبان علمی جدید برای جوانان و نوجوانان توضیح داده شود و نخبگان دانشگاهی در این زمینه میزگردهای علمی تشکیل دهند.

حسینی محراب ادامه داد: بن‌بست شکنی اقتصاد مشکل‌دار ما با تعاونی‌ها انجام می‌شود. ما باید این را تبدیل به برنامه و سیستم کنیم و به عنوان پدیده جدید به جامعه معرفی شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌داران در تعاونی‌ها عنوان کرد: اگر قرار است تنها سرمایه‌دار بسازیم تفاوتی با غرب نخواهیم داشت. البته به سرمایه، مالکیت و کارآفرین احترام می‌گذاریم و حمایت می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم سرمایه‌داری غربی در کشور گسترش یابد. انقلاب با سرمایه‌داری که بخواهد بدون عدالت باشد و از سویی دست به فساد بزند، مخالف است.

حسینی محراب با بیان اینکه فساد در بخش تعاونی در مقایسه با فساد فردی بسیار کم است، ادامه داد: بزرگترین انقلاب اقتصادی در سیاست اصل ۴۴ بود. اینجاست که باید تعاون خود را نشان دهد و کارهای بزرگی انجام دهد. تعاونی‌ها بن‌بست شکن اقتصاد و انحصارات هستند. مبارزه با فساد نیز می‌تواند با کمک تعاونی انجام شود.

گفتنی است در این آئین به مناسبت هفته تعاون از ۱۴ تعاونی برتر ملی و استانی در خوزستان تجلیل و ۴۱ شرکت تعاونی در سطح استان افتتاح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار