خبرهای داغ:
مسئول بسیج اصناف استان:

اصناف پرچمداران دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند /حمایت از اشتعالزایی و کسب کارهای خانگی از اهداف بسیج اصناف است

اصناف پرچمداران دوران انقلاب و دفاع مقدس بودند /حمایت از اشتعالزایی و کسب کارهای خانگی از اهداف بسیج اصناف است
مسئول بسیج اصناف استان گفت: اصناف پرچمداران در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بودند و این قشر نقش موثری در دفاع مقدس داشتند و امروز هم در حمایت از کسب و کارهای خانگی نقش محوری ایفا می کنند.
کد خبر: ۹۶۲۶۸۱۵
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹

حیدر احمدی، مسئول بسیج اصناف لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج لرستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج اصناف ؛ گفت: یکی از زنجیره های عمده در اقتصاد، تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات می باشد که در این زنجیره، یک حلقه اصلی و اساسی توزیع می باشد که توسط اصناف و بازاریان انجام میگردد و به تبع آن بسیج اصناف در بین بازاریان وظیفه نقش آفرینی، استحکام بخشی و عمق بخشی داخلی را به عهده دارد.

 اصناف پرچمداران دوران دفاع مقدس بودند /حمایت از کسب کار خانگی از اهداف بسیج اصناف است

 

احمدی با اشاره به اقدامات بسیج اصناف  در راستای کمک به مردم اظهار داشت: از طریق جذب ، سازماندهی ، آموزش ،حفظ انسجام و تربیت و تهذیب بازاریان و در نهایت نقش آفرینی بسیجیان بازاری که همان اقدامات جهادی و محرومیت زدایی،فرهنگی، مجازی و اردوهای تعالی بخش می باشد به مردم کمک می شود.

 

مسئول بسیج اصناف استان گفت:  با توجه به اینکه بازار و بازاریان از مراجعی است که با معیشت مردم و سفره مردم ارتباط مستقیم دارند و مردم نیز به صورت روزانه جهت تامین مایحتاج خود با بازار ارتباط دارند ؛ لذا هر گونه اقدام در خصوص بازار و بازاریان اثر مستقیم بر معیشت، اقتصاد، فرهنگ خانوارها و عموم مردم دارد.

 

احمدی با بیان اینکه بسیج اصناف با اقدامات فرهنگی و تربیتی برای بازاریان نقش تعیین کننده در فرهنگ عمومی این عزیزان دارد ؛  افزود: بسیج اصناف لرستان با برگزاری کلاس های فقه بازار، روخوانی و روانخوانی قرآن ، عفاف و حجاب، ادعیه و زیارت ، شرکت بسیجیان بازاری در مناسبت های مذهبی و ملی و برگزاری جلسات اخلاق برای صنوف مختلف در جهت تقویت بعد معنوی و ایمانی بازاریان تلاش نموده است.

 

وی با اشاره به نقش موثر بسیج اصناف در کنترل بازار خاطر نشان کرد: بسیج اصناف در قیمت گذاری های کالا و خدماتی که عرضه میشود؛ در بازار و کنترل قیمت ها و کنترل نرخ تورم اثر گذار بوده است .

 

احمدی اقدامات جهادی گروههای تخصصی بسیج بازار را از جمله جوشکاری ،خیاطی، آرایشگری، تعمیر لوازم خانگی و خودرو، حمل بار رایگان ، برق کشی کاشی کاری عنوان کرد و ابراز داشت: این اقدامات کمک به مردم کم بضاعت و نیازمند توسط بسیج بازار صورت می گیرد.

 

 او جمع آوری کمک مؤمنانه درمناسبت های مختلف از جمله اربعین، سیل، زلزله... و توزیع بین نیازمندان و مستحقین بازار را از اقدامات خیرین بازار دانست و عنوان داشت: در سطح بازار خیرین نقش موثری در محرومیت زدایی ایفا می نمایند و در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی نیز با برگزاری هیات های رصد گر و اندیشه ورز در مورد مشکلات و مسائل پیش روی تولید کنندگان صنفی و کارگاه های تولیدی ، شهرک های صنوف ، میآریم میوه و تره بار، تولید کنندگان و توزیع کنندگان مرغ و نانوایان و غیره بحث و تبادل نظر می شود و راهکار های برای رفع آنها ارائه می شود.

 

وی افزود: الحمد الله تا کنون در امر بازار مشکل خاص فراگیری که غیر قابل حل باشد وجود نداشته  تا زمانی که بازار دارای ثبات باشد پویا زنده و سالم می باشد و مردم که برای تامین کالا و خدمات خود به بازار مراجعه می نمانید با دریافت خدمات و کالا با نرخ منصفانه و رفتار و اخلاق درست بازاری، انرژی مثبت دریافت نموده و این سبب امید آفرینی و روحیه مثبت در جامعه می شود.

احمدی به سخن حضرت امام خمینی (ره) در ارتباط با اصناف و بازاریان اشاره و تصریح کرد: اصناف و بازاریان بازوان ستبر انقلاب هستند؛ اصناف و بازاریان در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش محوری با جان و مال خود ایفا نمودند.؛ در دوران انقلاب حرکت های انقلابی و راهپیمایی ها و اعتصاب از بازار شروع شد و اصناف قبل از انقلاب و حین انقلاب به صورت ویژه نقش آفرین بودند. 

وی اصناف را از پرچمداران دوران دفاع مقدس دانست و گفت: اصناف در دوران دفاع مقدس با ارسال مایحتاج غذایی و غیر غذایی به جبهه و تامین البسه و ارسال آن برای رزمنده گان اسلام در جبهه و جنگ نقش موثری در دوران دفاع مقدس و پیروزی رزمندگان اسلام داشتند.  

مسئول بسیج اصناف لرستان  با بیان اینکه بازاریان لرستان همواره حامی انقلاب ودفاع مقدس بودند اظهار داشت : لرستان ۳۱۳ شهید اصناف و بازاری در دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده است در این راستا بسیج اصناف نقش بازاریان اصناف لرستان در کتابی با موضوع انقلاب ، دفاع مقدس اصناف بازاریان نگاشته است.

 

احمدی به نقش اصناف درعفاف و حجاب اشاره کرد و عنوان داشت: عفاف و حجاب  در بین مردم یکی از مهمترین مقوله ای است که در بازار بسیار تاثیر پذیر است اگر البسه محجبه باقیمت مناسب به وفور در بازار موجود باشد تا البسه غیر محجبه عرضه نشود در نوع پوشش مردم به خصوص خانم ها بسیار اثر گذار می باشد .

 

مسئول بسیج اصناف استان با ابراز تاسف  از قیمت چادردر دوران دولت دوازدهم گفت: در دوران دولت روحانی آنچه که در مورد گرانی چادر اتفاق افتاد و باعث تغییر ناخود آگاه در نوع پوشش شد این تغییر در حجاب و عفاف عموم مردم خصوصا خانم ها اثر منفی گذاشت. 

وی حمایت از کسب کار خانگی را  جزء اهداف بسیج اصناف خواند و یاد آور شد:  یکی از اهداف بسیج اصناف تحقق اهداف انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت شعار سال و حمایت از کسب کار خانگی است و شعار سال را   جز اولویت  کسب و کار قرار دادیم . 

احمدی گفت: بسیج اصناف لرستان با رصد بازار و تولید کنندگان خرد خانگی کارگاه های برتر و الگو در سطح استان و تشکیل بانک اطلاعات این تولیدکنندگان نسبت به مشکلات و مسائل این عزیزان در قالب هیات های اندیشه ورز تخصصی در خصوص ریشه ی این مشکلات به تبادل نظر و راهکارهای لازم را جمعبندی و از دستگاه‌های متولی مربوطه تا حصول نتیجه نهایی اقدام خواهد کرد. 

وی تعامل با بسیج سازندگی استان جهت اعطا وام های  تبصره 16، پیگیری از دستگاه ذیربط جهت رفع مشکلات زیر ساختی مجموعه ای و شهرک های صنوف از جمله اداره گاز برق آب،شهرداری،استانداری،صمت و اتاق اصناف و غیره برگزاری جلسات آموزشی در ارتباط بازاریابی، بیمه، مالیات، امور بانکی  از دیگر اقدامات بسیج اصناف خواند .

گفتگو: کبری دریکوند

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار