امام جمعه ایلام:

چشم همه مظلومان جهان به انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز چشم همه مظلومان جهان به انقلاب اسلامی است، گفت: همه افراد جامعه نسبت به زمینه سازی و تسریع در ظهور امام زمان(ع) با قرار گرفتن در مسیر بندگی خداوند متعال مسئول هستند.
کد خبر: ۹۶۲۶۸۸۹
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام، حجت الاسلام "اله نور کریمی تبار"  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز پنجشنبه در مراسم عزاداری امام حسن عسکری(ع) با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه آن امام همام به محضر امام زمان(عج) و همه مسلمانان جهان، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در مدت ۶ سال که زعامت جهان تشیع را برعهده داشتند، با سخت ترین شرایط و فشار حکومت بنی عباس مواجه بود.

وی افزود: محدودیت ها و فشار حکومت بنی عباس برای این بود که امام حسن عسکری(ع) به عنوان یک شخصیت برجسته که منصوب از سوی خدا بوده و در جامعه ممتاز است، اگر مردم و افرادی که داعیه دینداری دارند، بتوانند با امام ارتباط برقرار کنند به طور قطع مرید امام خواهند شد و حکومت ستمگر خلفای عباسی سقوط خواهد کرد و بر این اساس محدودیت هایی برای امام حسن عسکری(ع) توسط حکومت ستمگر بنی عباس برای آن حضرت ایجاد شد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ما باید قدردان شرایط امروز و نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان حکومت علوی باشیم، گفت: نظام اسلامی برای گسترش عدالت در جامعه تلاش می کند، جمهوری اسلامی مرکز شیعیان جهان است و از صدر اسلام تا کنون، برای اولین بار حکومت اسلامی تشکیل شده است که باید قدردان این نعمت بزرگ الهی بود.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: در طول تاریخ معارف اهل بیت(ع) توسط شیعه در گمنامی، تقیه و در عین مظلومیت نسل به نسل به امروز و انقلاب اسلامی رسیده که در این مقطع از زمان نور انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده و آثار و برکات آن را در بیداری اسلامی در مقابل نظام سلطه و دفاع از مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم غزه و فلسطین می بینیم.

وی بیان کرد: امام حسن عسکری(ع)، معارف تشیع و اهل بیت(ع) را با وجود همه تگناهای که دشمنان برای آن حضرت ایجاد می کردند به جامعه آنروز انتقال می داد و بیش از ۱۰۰ دانشمند علوم دینی را تربیت کردند، فعالیت های آن حضرت موجب شد که نور اسلام ناب محمدی روشن بماند و به امروز برسد، زمینه سازی برای آشنایی و آگاهی جامعه آن روز از غیبت امام زمان(عج) از مهم ترین اقدام های امام حسن عسگری(ع) بوده است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: همه ما امروز نسبت به زمینه سازی و تسریع در ظهور امام زمان(ع) با قرار گرفتن در مسیر بندگی خداوند متعال مسئول هستیم و رفتار و عمل تک تک ما و حرکت جمعی افراد جامعه در ظهور امام زمان(عج) تاثیرگذار است.

امام جمعه ایلام گفت: جامعه بایستی به بلوغی برسد که پذیرای حکومت مصلح باشد و امروز باید زمینه لازم را برای ظهور آن حضرت را با رفتار و عمل مبتنی بر اسلام ناب محمدی فراهم کنیم و تلاش کنیم که خود را با معارف اهل بیت(ع) آشنا و عمل کنیم.

 این مراسم با همراه با سینه زنی و نوحه خوانی در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر ایلام برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار