رابطه مستقیم ناترازی انرژی با کاهش تولید و افزایش مشکلات صنایع

تبریز- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال های اخیر ناترازی انرژی و قطعی برق و گاز در فصول تابستان و زمستان زمینه بروز مشکلات عدیده برای صاحبان صنایع از جمله وقفه در تولید و عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات بانکی را فراهم آورد.
کد خبر: ۹۶۲۷۱۵۱
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبدالحمید سرتیپی ادامه داد: پرواضح است؛ واحد تولیدی که بدلیل قطعی برق نتواند میزان تولید خود را مدیریت کند؛ در آینده پاسخگوی مطالبات مشتریان خود، نظام بانکی همچنین مجموعه‌های بیمه‌گر، مالیاتی و خدمات‌رسان نخواهدبود.

وی تصریح کرد: هرچند نمایندگان بانکها و سایر مجموعه ها در کمیته کارشناسی ستاد تسهیل استان مساعدت لازم برای استمهال بدهی و معوقات صنایع را دارند؛ اما نیازمند نگاه ویژه به بخش تولید استان همزمان با ناترازی انرژی هستیم.

ضرورت سرمایه‌گذاری برای تامین انرژی برق در اشکال مختلف

عبدالحمید سرتیپی در ادامه با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذاران و رشد و شکوفایی حوزه صنعت و تجارت بسیار مهم است؛ گفت: حدود دو سال است که در بخش صنعت با ناترازی انرژی برق مواجه هستیم که تشدید این موضوع امسال در بخش تولید وقفه‌ ایجاد کرد.

وی افزود: تنوع تولید انرژی در کشور محدود است در صورتی که با توجه به اهمیت این موضوع سرمایه‌گذاری در این بخش باید به اندازه کافی انجام شود.

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان شرقی گفت: واحدهای تولیدی می‌توانند انرژی برق مورد نیاز خود را تامین کنند و وزارت صمت آماده کمک به این واحدها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار