درگفت‌وگو اختصاصی با بسیج مطرح شد؛

اجرای رزمایش ملی جهاد امنیت غذایی پایدار در خراسان‌رضوی/۵ هزار و ۸۰۰ مهندس بسیجی در این استان فعالیت جهادی دارند+فیلم

مسئول بسیج جامعه کشاورزی خراسان‌رضوی از اجرای رزمایش ملی جهاد امنیت غذایی پایدار با حضور ۴۸ کارگروه جهادی هم‌زمان با سال زراعی جدید در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۷۸۸۱
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان‌رضوی از تربت‌جام، احمد گل‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، گفت: این رزمایش یادبود شهید مهندس عیسی خدری یکی از شهدای شاخص بسیج جامعه کشاورزی کشور هم‌زمان با آغاز سال زراعی جدید از ۲۶ شهریور تا ۱۵ مهر در حال برگزاری است.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی خراسان‌رضوی یکی از مهم‌ترین مسائل مهمی را که مهندسان بسیجی استان در قالب ۴۸ کارگروه جهادی با عنوان رزمایش ملی جهاد امنیت غذایی پایدار دنبال می‌کنند، بحث نظارت بر روند کشت محصولات راهبردی برشمرد و افزود: کشت گندم، جو و کلزا از جمله محصولات راهبردی خراسان‌رضوی است که شهرستان تربت‌جام به عنوان قطب تولید گندم استان محسوب می‌شود.

گل‌محمدی با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ بسیج در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی، تصریح کرد: در این استان قریب به ۵ هزار و ۸۰۰ مهندس بسیجی در ۳۶ کانون بسیج جامعه کشاورزی مأموریت‌های اصلی بسیج را در ۳ عرصه کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای تعامل و هم‌افزایی با دولتمردان از جمله جهادکشاورزی، دامپزشکی و منابع طبیعی در قالب همگام با کشاورز و نیز سایر مأموریت‌های بسیج نقش‌آفرین هستند.

کد ویدیو

وی ادامه داد: این افراد علاوه بر شناسایی، جذب و سازماندهی تمامی دوره‌های توانمندسازی را طی نمودند که نقش مهمی در امنیت مواد غذایی برعهده دارند که تربت‌جام از کانون‌های موفق شهرستانی است که در عرصه‌های مختلف از جمله افزایش عملکرد بهره‌وری محصولات کشاورزی و... فعالیت چشم‌گیری دارد.

وی، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که تلاش، تعامل و هم‌افزایی کشاورز، مهندسین و کارشناسان بسیجی که دوره‌های توانمندسازی را طی نموده‌اند منجر به افزایش عملکرد بهره‌وری در حوزه‌های مختلف شده و از راندمان کار را بالایی برخوردار است که نظارت مستمر کارشناسان و متخصصان بسیجی نیز مزید علت می‌باشد.

 گل‌محمدی، اضافه کرد: در این رزمایش ۴۸ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف در سطح استان در قالب ۲۵۰ کارشناس جهادی در عرصه عمده فعالیت‌های زارعی بحث کشت محصولات راهبردی و خدمات مرتبط و نیز مباحث دامپزشکی، واکسیناسیون مبارزه با آفات را دنبال می‌کنند که شناسایی و احصای محدودیت‌های کشاورز و... را به سمع و نظر مسئولان دستگاه‌های متولی می‌رسانند.

وی، ابراز داشت: گروههای جهادی ما آموزش‌های لازم را دیدن و آماده  اجرای دستورالعمل‌های لازم هستند تا در کنار کشاورزان سال زراعی را شروع کنند. مهندسین کشاورزی در گروه‌های جهادی سازماندهی شده در کنار کشاورز اقدام به آموزش های مرتبط با کاشت و آماده سازی ارضی کشاورزی محصولات راهبردی را در سطح استان انجام خواهند داد.

وی، افزود: در همین راستا هماهنگی لازم صورت گرفته و همزمان با این اقدام گروه‌های جهادی در حوزه دامپزشکی به تعداد پانزده گروه جهادی دامپزشکی سازماندهی شدند که در مناطق محروم صعب العبور و عشایری استان اقدام به خدمات دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون ویزیت آموزش و درمان برای دامداران دام سبک استان رو تدارک دیدن که ان‌شاالله در این بازه زمانی انجام خواهد شد.

گزارش|مهدی حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار