اجرای موفقیت آمیز ۲۵۰ پروژه ی آبرسانی در روستای مازندران

مسئول بسیج سازندگی کشور: نزدیک به 15 هزار متر مکعب با صد مخزن برای ۲۵۰ روستای مازندران انجام شده است.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۸۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار زهرایی "مسئول سازمان بسیج سازندگي کشور" از پروژه ی آبرساني روستای ماهفروجک شهرستان ساری بازدید کرد.

سردار زهرایی در حاشیه این بازدید گفت: باتوجه به اینکه تامین آب شرب روستایی برای نظام یک مسئله شده بود و به روایتی بیش از دوازده هزار روستای بالای بیست خانوار در کشور  فاقد اب شرب بودند، بسیج سازندگی با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و کارفرمایی وزارت نیرو وارد میدون شد.

وی ادامه داد: طبق قرداد منعقد شده سه هزار و پونصد روستا را بسیج سازندگی پذیرفته بود و از این بین دو هزار و سی و هشت روستا به سرانجام رسیده و آب شرب به مردم عزیزمان در روستاها تامین شده است.

مسئول بسیج سازندگی کشور به قرارداد استان مازندران اشاره کرد و اظهار کرد:  در استان مازندران طبق قرارداد مقرر شده بود که در مرحله ی اول پروژه ی آبرسانی صد و بیست و پنج روستا انجام شود ولی با تعاملی که مجموعه استانداری با سپاه در استان داشت، حجم افزایش پیدا کرد و به تعداد ۲۵۰ روستا رسید.

سردار زهرایی به مشکلات صعب العبور بودن بعضی از مناطق در استان اشاره کرد و افزود: در استان مازندران خیلی از این لوله گذاری ها و ساخت مخزن های آب در ارتفاعات انجام شد، در دل جنگل، درمکان هایی که جاده دسترسی نبوده و ارتفاعات بسیار بالایی داشته استولی بای این وجود می بایست زیرساخت فراهم می شد و کار اجرایی یعنی تامین سیمان و بتن و آرماتوربندی هم انجام می شده است.

وی از مسیر موفقیت آمیز مرحله ی اول پروژه ی آبرسانی در استان یاد کرد و بیان داشت: در مرحله اول استان بسیار موفق عمل کرده است و بیش از صد مخزن به سرانجام رسید که کار بسیار جهادی بوده و الان نزدیک به 15 هزار متر مکعب با صد مخزن برای ۲۵۰ روستا انجام شده است.

سردار زهرایی گفت: مرحله دوم قراداد آب هم بسته شده، امیدواریم که تامین منابع توسط وزارت نیرو در زمان خودش اتفاق بیفتد که هرچه تاخیر کنند مطالبت مردم زیاد میشود و ممکن است امید ایجاد شده در مردم روستا به ناامیدی تبدیل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار