امام جمعه چرداول اعلام کرد:

ضرورت اتحاد مسلمانان در برابر چالش‌های مشترک

امام‌جمعه چرداول گفت: امروز جامعه مسلمان نیاز دارد تا در مقابل دشمنی مشترک با هم متحد شده و اختلافات را کنار بگذارند چون دشمن همواره در تلاش است تا ما را از هویت واقعی خودمان دور کند.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۸۸
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدحسن فریادی» امام‌جمعه چرداول در خصوص وحدت امت اسلامی اظهار کرد: الگوی اخوت اسلامی و فضائل اخلاقی نقش بسزایی در هم‌زیستی مسلمانان دارد و این الگو بر پایه اصولی چون محبت، احترام، همدلی و همکاری بنا شده است.

وی افزود: محبت و دوستی به عنوان پایه‌های اصلی روابط انسانی در اسلام شناخته می‌شوند مسلمانان باید با یکدیگر با محبت و مهربانی رفتار کنند چون اساس اسلام بر پایه کرامت‌های انسانی بنا شده و تأکید شده که مسلمانان با یکدیگر با احترام رفتار کنند.

امام‌جمعه چرداول گفت: هر فرد باید به کرامت و حقوق دیگران احترام بگذارد، حتی اگر در دیدگاه‌ها و عقاید با یکدیگر تفاوت داشته باشند؛ این تفاوت عقیده‌ها است که جامعه را می‌سازند و باعث می‌شوند تا جامعه رشد داشته باشد.

فریادی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که مسلمانان باید در مشکلات و چالش‌ها به یکدیگر کمک کنند و در شادی‌ها و غم‌ها کنار هم باشند. امروز مردم غزه نیاز دارند تا مسلمانان در مقابل دشمن صهیونیستی با آن‌ها متحد شده و هم درد باشد.

این مسئول بیان کرد: صداقت و امانت‌داری از ویژگی‌های اخلاقی مهمی هستند که باعث تقویت روابط میان مسلمانان می‌شوند، همچنین تسامح نسبت به دیگران و پذیرش تفاوت‌ها از اصول اخلاقی مهم در هم‌زیستی مسالمت‌آمیز است.

وی یادآور شد: رعایت عدالت و انصاف در رفتار با یکدیگر، از اصول اساسی در اسلام است که به هم‌زیستی بهتر کمک می‌کند.

فریادی تصریح کرد: الگوی اخوت اسلامی و فضائل اخلاقی می‌توانند به ایجاد یک جامعه شاداب و پایدار کمک کنند با رعایت این اصول، مسلمانان می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و از تنش‌ها و اختلافات پرهیز نمایند.

امام‌جمعه چرداول بیان کرد: امروز جامعه مسلمان نیاز دارد تا در مقابل دشمنی مشترک با هم متحد شده و اختلافات را کنار بگذارند چون دشمن همواره در تلاش است تا ما را از هویت واقعی خودمان دور کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار