خبرهای داغ:
حجت الاسلام مغیثی:

باید واجبات دینی در جامعه اسلامی فرهنگ شود

همدان-امام جمعه نهاوند گفت: در جامعه اسلامی باید واجبات دینی فرهنگ شود و اگر فرهنگ شد شورای فرهنگ عمومی به هدف خود رسیده است در غیر این صورت بی فرهنگی رواج پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۶۲۸۴۰۵
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵

باید واجبات دینی در جامعه اسلامی فرهنگ شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه در سطح کشور، استان و شهرستان جمعی متولی فرهنگ هستند، اظهار کرد: درجلسات فرهنگ عمومی باید مشکلات و معضلات شهرستان مورد بررسی قرار بگیرد و برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود، که یکی از این معضلات بخش افزایش جمعیت و فرزندآوری است.

وی افزود: اگر جمع و جامعه‌ای متحد باشد قدرت به وجود خواهد آمد و بالعکس اگر نباشد قدرت از آن سلب خواهد شد، وحدتی که مقدس باشد رستگار خواهد شد.

امام جمعه نهاوند گفت: در برابر این محور مقدس محور دیگری وجود دارد که محور شیطان است و بنای کار شیطان بر هم زدن همین وحدت است.

وی بیان کرد: آنچه که آیات و روایات به آن تأکید دارند، این است که انسان ها باید زیر چتر ولایت وحدت را حفظ کنند وگرنه دچار حربه های دشمنان خواهند شد.

مغیثی با تأکید بر اینکه زیر چتر ولایت باید وحدت حفظ شود، گفت: اگر ایران امروز در جهان اقتدار دارد، علتش وحدت جامعه و زیر چتر ولایت امام(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت : وحدت آفرین است، منتها نه هر وحدتی، وحدتی که حول ولایت الله باشد، و امروز تنها ریسمانی که بین خدا و مردم است امام زمان (عج) است و مردم باید به او تمسک بجویند.

امام جمعه نهاوند گفت: در جامعه اسلامی باید واجبات دینی فرهنگ شود و اگر فرهنگ شد شورای فرهنگ عمومی به هدف خود رسیده است در غیر این صورت بی فرهنگی رواج پیدا خواهد کرد.

*فعالیت‌ها و برنامه‌های مدیران شهرستان پیوست رسانه‌ای ندارد

نماینده خانه مطبوعات نهاوند نیز در این جلسه عنوان کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های مدیران شهرستان پیوست رسانه‌ای ندارد و معمولاً بعد از اجرای پروژه خبری به رسانه‌ها می‌رسد در حالی که داشتن پیوست رسانه‌ای برای هر پروژه‌ای اسباب پیشرفت و اطلاع‌رسانی به موقع و به هنگام برای مردم خواهد شد که نتیجه آن همراهی و همدلی مردم با مدیران خواهد بود .

علی چگنی افزود: در بحث افزایش و جوانی جمعیت که بودجه قابل توجهی هم قطعاً داشته است چرا باید برای این طرح بسیار بزرگ و ملی در شهرستان نهاوند پیوست رسانه‌ای وجود نداشته باشد و متولیان امر، رسانه‌ها را بی‌اطلاع بگذارند و از ظرفیت رسانه‌ها برای پیشرفت این طرح مهم بی‌بهره باشند.

وی تصریح کرد: برای جوانی و رشد جمعیت نیاز به مشوق‌های مثبت است و باید خانواده در جریان این مشوق‌ها و حمایت‌های دولتی قرار بگیرند و دستگاه‌های متولی تبلیغات لازم را از طریق رسانه‌های شهرستان انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار