تجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد + (فیلم و تصاویر)

به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت چهارم مهر ماه روز سرباز از سربازان نمونه و کارکنان ساعی مرتبط با کارکنان وظیفه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۶۳۰۰۴۵
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، این مراسم صبح امروز با حضور حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح، سردار مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولان معاونت ها، فرماندهان بسیج و سربازان وظیفه در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) سپاه فتح برگزار شد.

حجت الاسلام حکمتی نیک در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز و تقدیر از زحمات و تلاشهای این قشر، گفت: در اهمیت جایگاه سرباز در اسلام روایات مختلفی از اهل بیت (ع) وجود دارد و امیر مؤمنان علی (ع) بار‌ها در نامه‌ها، خطبه و فرمایشات خود درباره توجه به سربازان تأکید کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به نامه امام به مالک اشتر نخعی در این زمینه اشاره کرد. 

وی بیان کرد: امام علی (ع) در سال ۳۸ هجری پس از انتصاب مالک اشتر به فرمانداری مصر در نامه‌ای به او ضمن بیان اصول حکومت، با دقت ویژه‌ای مالک را به توجه به سربازان از منظر مالی، روحی، تأمین تجهیزات و ابزار، مهر و عطوفت با آنان توصیه می‌کند.

این مسئول ابراز داشت: امام خطاب به مالک می‌فرماید: «برگزیده‌ترین فرماندهان سپاه تو، کسی است که از همه بیشتر به سربازان کمک رساند و از امکانات مالی خود بیشتر در اختیارشان گذارده باشد تا در نبرد با دشمن، سربازان اسلام تنها به یک چیز بیندیشند. همانا مهربانی تو نسبت به سربازان، دل‌هایشان را به سوی تو می‌کشاند...»

حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: امام علی (ع) در نامه‌اش به مالک ۵ توصیه مهم درباره سرباز به مالک اشتر بیان می‌کند که عبارتند از «عنایت ویژه فرماندهان نسبت به سربازان»، «توجه به حل مشکلات مالی سربازان و خانواده آنان»، «مهربانی و محبت به سربازان»، «اجابت خواسته‌های معقول و مشروع سربازان» و «ستایش و اکرام و تشویق سربازان موفق».

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دشمن بعثی عراق با کمک ایادی شرق و غرب در هشت سال دفاع مقدس نتوانست ذره ای از خاک ایران اسلامی را تصاحب کند ولی در گذشته و قبل از انقلاب با قراردادهایی که حاکمان فاسد منعقد می کردند دو سوم از مساحت کشورمان تقدیم بیگانگان شد.

حجت الاسلام حکمتی نیک افزود: دشمن در تلاش است تا واقعیت های جامعه و جنگ تحمیلی را تحریف کند و یکی از دلایلی که امروز یاد و خاطره شهدا و هشت سال دفاع مقدس گرامی داشته می شود جلوگیری از تحریف است.

وی به سربازان توصیه کرد با جهاد تبیین در فضای مجازی و حقیقی از تحریف واقعیت ها پیشگیری کرده و به روشنگری بپردازند.

این آیین به همت واحد سرمایه انسانی و روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح برگزار و در پایان این مراسم از 12 سرباز نمونه و هشت پاسدار ساعی مرتبط با کارکنان وظیفه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

کد ویدیو

تجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدتجلیل از سربازان نمونه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار