خبرهای داغ:
رضیان:

زنان در دفاع مقدس نقش بسیار موثری داشتند/امروز یکی از عرصه‌های دفاع مقدس بحث خانواده است

همدان-مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع)همدان بابیان اینکه زنان در دفاع مقدس نقش بسیار موثری داشتند،گفت:پشت‌سر هر فرمانده و رزمنده که در جبهه حضور پیدا کرد یک مادر فداکار وهمسر ایثارگر حضور داشت.
کد خبر: ۹۶۳۱۱۵۷
|
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرزانه رضیان در آیین افتتاحیه رویداد رسانه‌ای بانوان استان همدان با عنوان «طنین» که با حضور نمایندگان رسانه‌ها در سالن جلسات تالار قرآن همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رسالت شما اصحاب رسانه در این برهه از زمان سنگین، خطیر و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در این دوران که دشمن با تمام قوا پای کار آمده در جنگ شناختی و ترکیبی رسالت شما سنگین است، افزود: ما به شما اصحاب رسانه می‌بالیم و امیدواریم در این رسالت و در این مسئولیت بتوانید به نحو احسن ایفای نقش کنید.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: زنان علاوه بر ریحانه بودن می‌توانند در عرصه‌ها و زمان‌های مختلف و در ابعاد مختلف جامعه تاثیر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم و باید به نقش زنان در دفاع مقدس بپردازیم، عنوان کرد: زنان در دفاع مقدس نقش بسیار موثری داشتند؛ درست است که فرماندهان برادر ما در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و هشت سال دفاع را انجام دادند اما به گفته بسیاری از بزرگان، در پشت‌سر هر فرمانده، سردار و رزمنده ما که در جبهه حضور پیدا کرد یک مادر فداکار، یک همسر ایثارگر و صبور حضور داشته و حامی مردم، سرداران و رزمنده‌های ما بوده که در عرصه‌های مختلف چه در جنگ نرم، چه در جنگ سخت و چه در جنگ شناختی و ترکیبی حضور دارند.

رضیان با بیان اینکه در حال حاضر دشمن با تمام قوا در این عرصه حضور پیدا کرده است، گفت: دشمن در هشت سال دفاع مقدس نتوانست بر انقلاب ما چیره شود و به اهداف شوم خود برسد و بعد از مدت‌ها به این نتیجه رسید که بهترین حربه می‌تواند زن و خانواده باشد، بنابراین برای اینکه به نقشه شوم خود برسد نوک پیکان خود را بحث زن، خانه، خانواده و تزلزل بنیان خانواده قرار داد و وظیفه ما در این برهه حفظ حریم خانواده و نگهداشتن بنیان مستحکم خانواده است که متزلزل نشود و این یک دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: هر بانویی که در این برهه از زمان زندگی می‌کند و دغدغه بحث خانواده را دارد، در یک دفاع مقدس قرار گرفته است چرا که هجمه دشمن بحث زن و خانواده شده و این قابل اهمیت است و باید این را در نظر بگیریم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر در جنگ شناختی و ترکیبی قرار گرفتیم و می‌بینیم که اذهان دختران و نوجوانان را هدف گرفته‌اند و باید به آن توجه کرد؛ یکی از اهداف کلان جامعه زنان، تقویت هویت زن انقلاب اسلامی و زن تراز انقلاب است، زن نه غربی نه شرقی است که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید دارند که باید اولویت ما تقویت زن مسلمان باشد، چرا که خیلی از زنان و دختران مسلمان ما هستند که هویت‌های آنها متزلزل شده است و ما باید به تقویت این هویت کمک کنیم.

وی ابراز کرد: ما از صدر اسلام تاکنون الگوهایی داشتیم از جمله حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) که نمونه بارزی از الگوی ما خانم‌ها بودند و در عصر حاضر و در دفاع مقدس و در زمان انقلاب می‌بینیم یکی از زنانی که باعث افتخار استان و کشور و حتی در سطح بین الملل می‌توانیم به آن اشاره کنیم خانم دباغ است.

رضیان با بیان اینکه در آستانه کنگره خواهر دباغ هستیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان بانویی انقلابی، خستگی ناپذیر و مبارز نام می‌برند؛ بایدشخصیت ایشان را در ابعاد و عرصه‌های مختلف نشر دهیم و بازخوانی کنیم و این را نسل به نسل، لسان به لسان و چهره به چهره به عنوان الگوی زن مبارز و انقلابی برای نسل جوان معرفی کنیم.

وی ابراز کرد: خواهر دباغ علاوه بر اینکه مادری نمونه بود همسری نمونه بود که به خاطر حمایت‌های همسر، نام خانوادگی خود را از حدیدچی به دباغ تغییر داد، مادر ۸ فرزند بود و در بحث ازدیاد جمعیت و تربیت نسل تراز انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور یافت.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: وقتی امام خمینی (ره) در پاریس بود ایشان همراه امام (ره) بود، نماینده مجلس بود، هنگامی که حضرت امام (ره) نامه‌ای به گورباچف رئیس جمهور اسبق شوروی می‌فرستد خانم دباغ یکی از سه نفری بود که نامه را به شوروی بردند، همچنین فرمانده سپاه همدان بود و نقش مبارزاتی در لبنان و در منطقه غرب کشور داشت؛ و یکی از وظایف ما این است که خانم دباغ را به دانش‌آموزان و قشر جوان بشناسانیم.

وی اضافه کرد: بحث فرزندآوری یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و وظیفه ما زنان است که در این عرصه ورود پیدا کنیم، یکی از این دفاع‌های مقدس بحث ترویج فرزندآوری است و این فرهنگ‌سازی را ما باید انجام دهیم.

رضیان با اشاره به بحث ازدواج جوانان عنوان کرد: سن ازدواج بالا رفته و جوانان تن به ازدواج به هنگام نمی‌دهند و این عرصه نیز یکی از دفاع‌های مقدس ما است که باید ورود کنیم.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در دفاع مقدس بسیار باارزش است و باید در اذهان جوانان ما تکرار شود، ابراز کرد: در بحث کرونا نیز زنان ما عالی پای کار آمدند و دو نفر از بانوان پرستار همدانی در آن ایام به درجه رفیع شهادت نائل شدند؛ رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود به بانوی نهاوندی اشاره می‌کند که در ایام کرونا نان می‌پزد و مایحتاج مردم منطقه خود را برطرف می‌کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در مورد نقش زنان در عرصه‌های مختلف حدود ۱۰ سالی است که رهبر معظم انقلاب در پیام‌های نوروزی خود به آن اشاره می‌کنند؛ همچنین به کارآفرینی بانوانی که سرپرست خانوار، بی سرپرست و بدسرپرست بودند و یا بانوانی که توانستند بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی خانواده را حل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار