خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

بسیجیان با جهاد تبیبن‌، نگذارند جای مظلوم و ظالم عوض شود

سردار سلیمانی با اشاره به تلاش برخی برای تغییر حقایق، گفت: بسیجیان با جهاد تبیبن‌، نگذارند جای مظلوم و ظالم عوض شود.
کد خبر: ۹۶۳۱۳۴۲
|
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «غلامرضا سلیمانی» رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور امروز (جمعه) در رزمایش «الی‌بیت‌المقدس» بسیجیان استان اصفهان در میدان امام علی (ع)، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی آزادی قدس در کانون توجه ایران قرار گرفت از همین رو بزرگترین عملیات دفاع مقدس به عنوان «الی بیت المقدس» نام‌گرفت، همچنین گردان‌های بسیج به اسم «بیت‌المقدس» و رزمایش‌های گردان‌های مردم‌پایه بسیج با عنوان «الی بیت‌القدس» نام گرفته است.

 

وی با گرامی‌داشت آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان، گفت: جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که نظام نوپای جمهوری اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود. ۶۰ هزار مستشار که قبل از پیروزی انقلاب در همه شؤون ارتش حضور داشتند خارج شدند. بسیاری از فرماندهان از بدنه دفاعی کشور بیرون رفته بودند، خطوط لجستیکی و پشتیبانی دفاعی قطع شد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وقایع شهریور ۱۳۵۹، گفت: کشور ایران در چنین شرایطی با جنگ‌های گروهک‌های مسلحانه مارکسیستی، تجزیه طلبی و غائله‌های مختلف مواجه بود. سپاه به صورت شهرستانی شکل گرفته بود، و در چنین شرایطی صدام با مجهزترین تسلیحات به ایران حمله کرد. 

 

وی ادامه داد: ملت و نظام اسلامی در معرض یک آزمایش قرار گرفت که در شرایط عادی امکان دفاع فراهم نبود ولی امام خمینی (ره) فرمودند ملت ایران چنان سیلی بر صورت صدام خواهند زد که از جا برنخیزد و یک دفاع مردم پایه را تشکیل دادند که پیش از آن سابقه نداشت. 

 

سردار سلیمانی با اشاره به حوادث شهریور۱۳۲۰ و اشغال ایران توسط متفقین، افزود: رضا خان اگرچه در تمام دوران عمر خود نظامی‌گری کرده‌بود و در سرکوب قیام آزادیخواهان و طوایف قتل عام‌های بسیاری داشت ولی در شهریور ۱۳۲۰ برغم داشتن ۱۲۵ هزار نفری دست تسلیم بالا برد و دستور تسلیم بدون قید و شرط را صادر کرد در حالیکه در طول تاریخ هیچ پادشاهی اینگونه ملت را بدون پشت و پناه نگذاشت.

 

وی با اشاره به نقش انگلیس‌ها در به تخت سلطنت نشاندند رضاخان، بیان داشت: تنها دو اتوبوس نیروی هندی انگلیسی اهواز را اشغال کردند، آیا این وضعیت با مقاومت و دفاع ۳۴ روزه مردم ما مهر ۱۳۵۹ قابل مقایسه است.

 

فرمانده بسیج مستضعفین با اشاره به سلسله عملیات‌های دفاع مقدس، افزود: ملت ایران توانست از پنج مهر سال ۶۰ تا سوم خرداد سال ۶۱ در مدتی کمتر از ۹ ماه تمام ارتش اشغالگر را نابود کند و بعثی‌هایی که آمده بودند تا ایران را اشغال کنند یا فرار کردند یا کشته و مجروح شدند. رزمندگان اسلام در ادامه ۶ سال رژیم بعثی را تعقیب کردند و در پشت دیوارهای بصره بودند که امام خمینی (ره) قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتند.

 

وی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پادشاه مملکت مزدور بیگانگان بود و توجهی به این کشور نداشت ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی رهبر این کشور از تمامیت کشور و اسلام پاسداری کردند و دستور دفاع همه جانبه دادند. وقتی رضاخان کشور را ترک کرد، مردم اظهار خوشحالی کردند چون یک دیکتاتور خونریز و‌ خون‌آشام بود.

 

سردار سلیمانی با اشاره به مناسبت‌های پرافتخار نظام جمهوری اسلامی، گفت: دوران پهلوی نیز مناسبت‌هایی دارد ولی آیا کودتای ۱۲۹۹، آیا روزهایی که لشکر به راه انداخت بر علیه مردم خودش افتخارآفرین است؟ آیا شهریور ۱۳۲۰ افتخار آمیز است؟ آیا سرنگونی دولت دکتر محمد مصدق افتخار آمیز است؟ آیا جدا شدن بحرین به عنوان بخشی از این سرزمین، از ایران افتخارآمیز است؟ 

 

وی با اشاره به تلاش برخی برای تغییر حقایق دوران پهلوی و وارونه جلوه دادن حقایق تاکید کرد: این افراد با عملیات‌های رسانه‌ای از خارج به دنبال جابجایی حقیقت و ارزشها و عوض کردن جای جلاد و مظلوم هستند و لازم است بسیجیان این حقایق و‌ واقعیات را در دوره جهاد تبیین برای همه بیان کنند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: دوران دفاع مقدس بارقه‌های امید را در کشور ما دمید و امروز نیز مردم در محور مقاومت با تمسک به باور ما میتوانیم که در دفاع مقدس تجلی یافت، در مقابل دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

 

وی با اشاره به همایش اقتدار بسیجیان استان اصفهان در میدان امام علی (ع)، تصریح کرد: بسیجیان ولایت مدار و جان بر کف در این مراسم با آرمان‌های امام راحل و رهبر شجاع و خردمند تجدید بیعت و‌ میثاق کرده و اعلام می‌دارند که آماده‌اند راه شهدا را تا پای جان ادامه دهند.

 

سردار سلیمانی بیان داشت: ملت ایران پیروزیهای بزرگ را کسب کرده و اسلام سنگرهای بزرگ را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد و ‌ان‌شاالله بزرگترین فتح در پیشروی مسلمان آزادی سرزمین‌های اشغالی است که با از بین رفتن رژیم جنایتکار صهیونیستی محقق خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار