معاون تعلیم و تربیت سپاه امام رضا (ع) خبر داد؛

طراحی جدید دو دوره آموزشی «دانا» و «توانا» ویژه بسیجیان

معاون تعلیم‌وتربیت سپاه امام رضا (ع) از طراحی دو دوره آموزشی «دانا» و «توانا» ویژه بسیجیان با رویکرد مباحث معرفتی و مهارت‌افزایی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۳۳۲۱
|
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، حجت السلام و المسلمین حمیدی‌فر در جلسه هم‌اندیشی سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی با معاونت تعلیم‌وتربیت سپاه امام رضا (ع) به ابلاغ سند اعتلای بسیج با امضای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهم این سند، تعلیم‌وتربیت است.
وی بیان کرد: در همین راستا، دو دوره آموزشی به نام‌های «دانا» و «توانا» طراحی و ابلاغ شده است که در دوره دانا بحث آموزش معارف و اندیشه‌های اسلامی مبتنی بر کتاب طرح اندیشه اسلامی مقام معظم رهبری و در دوره توانا مهارت‌افزایی و توانمندسازی بسیجیان مدنظر است.
معاون تعلیم‌وتربیت سپاه امام رضا (ع) در پایان از اساتید حاضر در جلسه خواست درباره دوره‌ها و سرفصل‌های آن همچنین تولید محتوا نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کنند.
عابدی سر آسیا، معاون آموزش بسیج اساتید استان خراسان رضوی در بخش دیگر از این نشست با اشاره به اینکه بسیج اساتید در چندین حوزه می‌تواند به سایر اقشار کمک کنند، اظهار کرد: ابتدا نیازشناسی است؛ چراکه نسل امروز به‌عنوان یک بسیجی آگاه باشد که چه نیازهایی دارد؛ لذا این نیازسنجی به کمک کارشناسان بروز رسانی می‌شود. 
وی اضافه کرد: سپس مبتنی بر این نیازسنجی، سرفصل نویسی صورت گیرد و بر اساس آن، تدوین یا بازنگری منابع و متون آموزشی انجام شود و در نهایت، مربیان مناسب از میان خود اقشار برای تدریس این منابع و متون، تربیت شوند. 
معاون آموزش بسیج اساتید استان خراسان رضوی ضمن بیان اینکه بسیج اساتید آمادگی همراهی با معاونت تعلیم‌وتربیت سپاه امام رضا علیه‌السلام را در هر چهار حوزه و مرحله فوق دارد، افزود: اجرای این طرح می‌تواند در قالب برنامه‌های اردو محور انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار