خبرهای داغ:

۷۵ درصد سیب تولیدی شاهرود به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود

شاهرود_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به آغاز برداشت سیب در این شهرستان گفت: ۷۵ درصد سیب تولیدی شهرستان به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود.
کد خبر: ۹۶۳۴۱۷۷
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

۷۵ درصد سیب تولیدی شاهرود به صورت تازه‌خوری مصرف می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمید آقابیکی اظهار کرد: سطح کشت این محصول در شهرستان یکهزار و ۹۵۰ هکتار بوده که از این میزان یکهزار و ۶۵۰ هکتار بارور و ۳۰۰ هکتار غیر باور است.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از سطح باغات بارور، ۳۵ هزار تن محصول سیب برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به زمان برداشت سیب از این شهرستان گفت: برداشت سیب از اوایل تیرماه با ارقام زودرس مانند سیب گلاب آغاز و تا اواخر مهرماه با ارقام دیررس نظیر گلدن دلیشز ادامه پیدا می‌کند.
آقابیکی با بیان اینکه ارقام متعددی از سیب در باغات شهرستان شاهرود کشت شده است؛ گفت: سیب گلاب، گلدن دلیشز، رد دلیشز، گالا، فوجی، جاناگلد، گرانی اسمیت از مهم‌ترین تریم ارقام سیب شاهرود به شمار می‌روند.
مدیر جهادکشاورزی شاهرود با بیان اینکه ۷۵ درصد محصول تولیدی سیب به صورت تازه خوری و نگهداری در سردخانه در داخل استان و سایر استان‌ها مصرف می‌شود؛ گفت: مابقی این محصول به صورت فرآوری از جمله مربا، لواشک، برگه سیب، رب سیب، سرکه سیب و کنسانتره (کارخانه کنسانتره) استفاده می‌شود.
وی به برخی از مهم‌ترین خواص سیب اشاره کرد و گفت: دارا بودن کلسیم، ویتامین C، فیبر، آنتی اکسیدان برخی از خواص سیب است و از این خواص می‌توان برای درمان سرماخوردگی، گرفتگی صدا، تقویت معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن، افزایش اشتها، از بین بردن حرارت بدن بهره گرفت.
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این مدیریت برای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در فرآیند تولید سیب گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی مدیریت آفات و بیماری‌ها، تغذیه باغات سیب، هرس و تربیت درختان، رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب از جمله راهکار‌ها برای افزایش ماندگاری در انبار و سردخانه است.
آقابیکی گفت: اصلاح روش‌های آبیاری و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در باغات از مهم‌ترین راهکار‌ها برای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار