خبرهای داغ:
یادداشت |

پنجره‌های علمی گشوده‌شده در ایران، هرگز بسته نمی‌شود

پنجره های علمی گشوده شده در حوزه های مختلف از جمله دانش صلح آمیز هسته ای و پیشرفت های شگرف دفاعی، بویژه توانمندی‌های موشکی هرگز بسته نخواهد شد.
کد خبر: ۹۶۳۴۹۹۰
|
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹

 


خبرگزاری بسیج _ «عشرت شایق» نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مدیر موسسه صلح و دوستی جهانی سلام در یادداشتی نوشت:

هر نظام حکومتی برای تامین امنیت، حفظ استقلال و تمامیت ارضی و تامین اهداف و آرمان های خود نیاز به نیروی های مسلح قوی و مقتدر دارد.

در ایران نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، نیاز به نیروهای مسلح قوی برای حفظ امنیت و برقراری نظم و همچنین دفع تهدیدات داخلی و خارجی بخوبی مشهود بوده است. 
رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی بر حفظ نیروهای مسلح و تقویت آن ها تاکید و مسئولان را به تحقق این امر مجاب نمودند.

در دوران زعامت حضرت آيت‌الله خامنه ای نیز همین راه و روش با سرعت و دقت بیشتری تداوم یافته و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به یکی از قدرت های برتر نظامی دنیا تبدیل نموده است.
در این میان، تقویت بنیه موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاصی در دکترین نظامی و امنیتی کشورمان داشته که نتیجه آن، پیشرفت شگرف و سرنوشت ساز در این حوزه می باشد.

ناگفته نماند که امروزه در کنار سایر فناوری‌ها، داشتن فناوری قوی موشکی نقش تعیین کننده ای در ارتقا قدرت و اقتدار نیروهای مسلح هر کشوری دارد و ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

در همین راستا، مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با همکاری سایر مراکز علمی و آموزشی کشور با بهره گیری از پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی های برتر، حداکثر توان خود را برای ارتقا دقت، قدرت و توانمندی موشک های ایرانی بکار گرفته اند که ماحصل این تلاش ها، قرار گرفتن کشورمان در میان ۱۰ کشور برتر موشکی جهان است.

این توانمندی هنگامی ظهور و بروز بیشتری می یابد که پیچیده ترین و گرانترین سیستم های پدافندی جهان از جمله سیستم پدافند هوایی رژیم اشغالگر قدس، معروف به "گنبد آهنین" از ردیابی و مقابله با موشک های ایرانی عاجز می ماند.

موفقيت چشم گیر عملیات های موشکی وعده صادق ۱ و ۲ برگ زرینی بر افتخارات نیروهای مسلح و مراکز علمی کشور بود.

دشمنان ایران اسلامی بدانند که پنجره های علمی گشوده شده در حوزه های مختلف از جمله دانش صلح آمیز هسته ای و پیشرفت های شگرف دفاعی، بویژه توانمندی‌های موشکی هرگز بسته نخواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار