خبرهای داغ:
مدیر کل تعاون روستایی لرستان خبر داد:

خرید ۳۰۰ تن سیب زیر درختی از باغداران استان

خرید ۳۰۰ تن سیب زیر درختی از باغداران استان
مدیر کل تعاون روستایی لرستان از خرید ۳۰۰ تن سیب زیر درختی از باغداران استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۵۵۴۱
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، مدیر کل تعاون روستایی لرستان از خرید ۳۰۰ تن سیب زیر درختی درجه سه (صنعتی) در  اوایل مهر امسال از باغداران خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از یک هزار تن سیب درختی درجه سه تا پایان آبان از باغداران استان خریداری شود.

غلامعلی فتحی تصریح کرد: سیب درختی درجه سه تنها استفاده صنعتی داشته و هرساله تعاون روستایی استان برای جلوگیری از ضرر و حمایت از باغداران استان اقدام به خریداری این نوع سیب و ارسال به کارخانجات می کنند.

وی اضافه کرد: محصولات خریداری شده در کارخانجات فرآوری به کنستانتره، پوره، آب میوه، مربا، مارمالاد و لواشک تبدیل خواهد شد.

فتحی گفت: خرید و فروش سیب زیردرختی و معاملات میوه مورد نیاز کارخانجات کنسانتره که از نوع درجه سه هستند با کمترین قیمت پیشنهادی فروش برای صاحبان صنایع تولید آبمیوه و کنسانتره عرضه می شود.

مدیر کل تعاون روستایی لرستان با اشاره به اینکه عمده محصول تولیدی سیب استان متعلق به شهرستان بروجرد است؛ افزود: هر کیلوگرم سیب درجه سه توسط اتحادیه های تعاون روستایی استان به قیمت ۳۹ هزار ریال از باغداران خریداری می شود و هزینه بارگیری، تخلیه و نگهداری در سردخانه نیز هر کیلوگرم ۴۵ هزار ریال است که توسط خریدار (کارخانه مربوطه) پرداخت می شود.

فتحی به فعالیت دو کارخانه فرآوری در استان اشاره کرد و اظهار داشت: روزانه ۱۰ تن از محصولات خریداری شده در این کارخانه ها  استفاده می شود و مابقی به مناطقی از کشور همچون ساوه، اصفهان و شیراز صادر می شود.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان یاد آور شد: بیش از چهار هزار هکتار باغ سیب در لرستان وجود دارد که سالانه ۷۵ هزار تن محصول با کیفیت از این سطح برداشت می شود .

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار