خبرهای داغ:
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان قزوین

تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در استان قزوین
قبادی گفت: با تولید ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی در مزارع پرورش ماهیان خاویاری این استان، رکورد جدیدی در زمینه تولید خاویار در سطح استان به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۶۳۵۹۵۴
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱

 

قزوین_به گزارش بسیج، محمود قبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان فعال می‌باشند که سالانه ظرفیت تولید ۵۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و حدود ۲۰۰ کیلوگرم خاویار را دارا هستند.

 

وی اضافه کرد: از ۱۶۵ کیلوگرم خاویار پرورشی تولید شده، حدود ۹۵ کیلوگرم از نوع گونه خاویار فیل ماهی (خاویار بلوگا) به عنوان ارزشمندترین و گرانبهاترین نوع خاویار و ۷۰ کلیوگرم نیز از نوع گونه خاویار سیبری (خاویار بری) بوده است. 

 

قبادی با بیان اینکه باید پرورش ماهیان خاویاری را از مزارع خرد و کوچک به سمت ایجاد مجموعه‌های بزرگ پرورش ماهیان خاویاری سوق داد، افزود: به همین منظور هدف‌گذاری مدیریت شیلات و امور آبزیان استان قزوین، جذب سرمایه گذاران توانمندتر است تا به این ترتیب با ایجاد مجموعه‌ها و مزارع بزرگ پرورش ماهیان خاویاری و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین آبزی‌پروری و سیستم مدیریت یکپارچه، ظرفیت تولید افزایش چندبرابری یابد و بتوانیم به اهداف تعیین شده در صنعت پرورش خاویار که با نام کشور عزیزمان ایران گره خورده است، دست یابیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار