محمدی احمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: بیش از دویست شایعه فقط در خصوص سردار قاآنی آنهم در عرض چند روز نشان از اهمیت فوقالعاده عملیات روانی برای دشمن در این جنگ ترکیبی است، شبکههای تلویزیونی، سایتها، صفحات و کانالهای مجازی عبری عربی دقیقاً همان کاری را میکنند که پهپادها و بمبهای چندتنی انجام میدهند.
احمدی افزود: به نظر میرسد دو ستون اصلی جنگهای جدید تمرکز بر بهکارگیری حداکثری تکنولوژی و عملیات روانی باشد هرچند در هر دو عرصه دشمن دارای برتری نسبی است! این برتری نه درگذشته و نه اکنون نمیتواند نتیجه نبرد را تعیین کند، اما توانسته و میتواند آسیبهای جدی به طرفین وارد کند.
وی گفت: بر همین اساس رژیم صهیونیستی بخش بزرگی از توان خود را بر عملیات روانی بهویژه در خط مقدم نبرد گذاشته است، ظاهراً اهمیت موضوع هنوز برای جبهه خودی آنچنان که باید جا نیفتاده و جدی گرفته نشده است.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه یک بیبرنامگی محسوس در فعالیتهای رسانهای مشاهده میشود افزود: صداوسیمایی که خیلی اوقات از کار حرفهای روایتگری غفلت میکند تا فضای مجازی یله و رها که تبدیل به موتور ترجمه رسانههای مجازی شده است اینجاست که مخاطب ایرانی بهآسانی شایعات مختلف را میپذیرد و یا حداقل به واقعیت شک میکند.
احمدی بیان داشت: مسئولین و متولیان رسانهای کشور از خود بپرسند چرا اعتماد مخاطب به روایت آنها کم شده؟ و راهکار فوری چیست؟ راهبرد کلان رسانهای ما در این جنگ چیست؟ اتاق عملیات رسانهای کجاست؟ و ریاست و فرماندهی آن برعهده کیست؟ و دهها سؤال ازایندست که ضرورت تقویت و بازبینی شیوهها، روشها، تاکتیک و تکنیکهای رسانهای ما در این عرصه جدید را میرساند.
وی در پایان در سخنی با فعالین مجازی بهویژه آنهایی که آتشبهاختیار و با نیت کمک به جبهه انقلاب فعالیت میکنند افزود: عدم درک واقعی صحنه و شرایط جدید چهبسا تلاش خالصانه ما را در راستای خواست دشمن قرار دهد چرا که کنش رسانهای امروز بخش مهمی از جنگ است که اهمیت آن اگر بیشتر از میدان رزم نباشد کمتر نیست و در این شرایط جبهه مقاومت نیازمند فعالیت رسانهای حرفهای، هوشمندانه و حساب شده در مقابل دشمن است.
انتهای خبر/