رسانه‌ها رکن تشویقی آمارگیری بخش کشاورزی باشند

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: رسانه های مکتوب، فضای مجازی و خبرگزاری ها یار همراه طرح آمارگیری کشاورزان و اطلاع رسانی صحیح و سریع در این حوزه باشند.
کد خبر: ۹۶۳۶۲۱۷
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷

رسانه‌ها رکن تشویقی آمارگیری بخش کشاورزی باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، داود شایقی ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه کلاس‌های آموزشی مرحله دوم ویژه معاونین و کارشناسان فنی و اجرایی شهرستان‌های اردبیل ویژه سرشماری عمومی کشاورزی 1403 اظهار کرد: آمار پایه و اساس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی و ... است و در بحث کشاورزی نیز سرشماری عمومی کشاورزی می‌تواند در تعیین جلوه های توسعه این بخش در اردبیل مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه با ارائه آمار و ارقام صحیح می توانیم اسباب امنیت غذایی را در استان فراهم آوریم، خاطرنشان کرد: اهمیت سرشماری کشاورزی به حدی در کشور بالاست که از اطلاعات برآورده شده در این سرشماری برای برنامه‌ریزی‌های 10 سال آینده کشاورزی کشور استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل برنامه ریزی بخش کشاورزی براساس سرشماری سال 1403 کشاورزی در کشور را یادآور شد و بیان کرد: هر قدر آمار و اطلاعات درست در این سرشماری به مسئولان و مأموران آمارگیری ارائه شود به همان میزان در برنامه ریزی برای توسعه کشاورزی و توسعه این بخش موفق خواهیم بود.

شایقی از صدور ابلاغ فرمانداران شهرستان ها به عنوان مدیران اجرایی سرشماری کشاورزی 1403 خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری سرشماری درست، دقیق و منطبق بر آمار صحیح در اردبیل آماده است.

وی با تأکید بر اینکه آمارگیری در اردبیل بهتر است کاملاً به صورت حضوری برگزار شد، تصریح کرد: قرار بود این سرشماری به صورت ترکیبی حضوری و تلفنی باشد که توصیه می‌کنیم در صورت نبود امکانات مراجعه حضوری از روش تلفنی استفاده شود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به اینکه حداقل خطاهای آماری در چند سرشماری قبلی نزدیک به 5 درصد بود، افزود: امیدواریم 95 درصد آمار صحیح به دست آمده که با یک کار گروهی منسجم انجام خواهد شد ما را در برنامه مناسب توسعه بخش کشاورزی یاری کند.

شایقی اضافه کرد: 113 آمارگیر در روند سرشماری در استان اردبیل همکاری خواهند کرد که بهتر است تمام این آمارگیران از بین افراد امین، صادق و آشنا به روال سرشماری بکارگیری شوند.

وی با بیان اینکه آمار و اطلاعات ثبت شده کشاورزان محرمانه مورد صیانت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: به هیچ وجه این آمار و اطلاعات در اختیار نهادهای اقتصادی نظیر امور مالیاتی و هدفمندی یارانه ها قرار نخواهد گرفت.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: رسانه های مکتوب، فضای مجازی و خبرگزاری ها یار همراه طرح آمارگیری کشاورزان و اطلاع رسانی صحیح و سریع در این حوزه باشند.

موسی عبادی اظهار کرد: رسانه‌های ملی و محلی در سرشماری عمومی کشاورزی همراه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی خواهند بود تا بتوانیم این دوره از سرشماری را نیز به روش مناسب به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است متصدیان تبلیغات در شهرستان‌ها نیز هماهنگی‌های لازم را برای انعکاس اخبار و اطلاعات سرشماری با مطبوعات و رسانه‌های محلی انجام دهند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها نسبت به انعکاس اخبار سرشماری و اطلاع رسانی و ترغیب کشاورزان و بهره برداران کشاورزی اقدام کنند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل استفاده از ظرفیت رسانه ملی را در سطح ملی و استانی در این دوره از سرشماری یادآور شد و بیان کرد: بدون شک رسانه ملی یکی از ابزارهای مؤثر در تبلیغ و اطلاع رسانی در سرشماری است.

عبادی گفت: همچنین پوشش کامل و تعدد شبکه های رادیویی و تلویزیونی ملی و استانی و استفاده از شیوه های متنوع و جذاب تبلیغی از طریق آنها برتری های زیادی را متوجه رسانه ملی می کنند با توجه به این که رادیو یکی از پر مخاطب ترین ابزارهای ارتباطی برای روستاییان است.

وی تصریح کرد: در همین راستا کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی بر اساس اعتبارات برنامه هایی را برای بخش در رسانه ملی تدارک دیده است که به منظور استفاده و بهره برداری استان ها، در اختیار آنها قرار خواهد گرفت که لازم است مسئولان تبلیغات استان ها نیز با انجام هماهنگی های لازم با شبکه های صداوسیمای استانی از ظرفیت این رسانه ملی در امر اطلاع رسانی و تبلیغات سرشماری حداکثر بهره برداری را به عمل آورند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل از تولید و پخش تیزر، موشن گرافی و زیرنویس‌های تبلیغاتی با هدف اطلاع رسانی زمان سرشماری و جلب مشارکت مردم برای همکاری از شبکه‌های ملی رادیو و تلویزیون خبر داد و اظهار کرد: هماهنگی لازم برای پخش این قطعات تبلیغاتی انجام شده و در طول سرشماری از رسانه های ملی و محلی پخش خواهد شد.

عبادی با بیان اینکه پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز سخنرانی در مورد سرشماری عمومی کشاورزی 1430 انجام می شود، خاطرنشان کرد: به منظر حضور مسئولان و مدیران اجرای سرشماری در سطح کشور و استان ها در بخش های خبری تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی از فرمانداران و مدیران اجرایی سرشماری کشاورزی در شهرستان های اردبیل خواست، علاوه بر تبلیغات محیطی سرشماری در ادارات و دستگاه های اجرایی در سربرگ@های اداری نیز از پیام های سرشماری در طول اجرای این طرح استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار