خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

اجرای ۶۱ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های روستایی همدان

همدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از اجرای ۶۱ کیلومتر روکش آسفالت طی ۶ ماهه نخست سال جاری در راه‌های روستایی همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۶۳۸۳
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰

اجرای ۶۱ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های روستایی همدان

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۶۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان همدان تحت عملیات ساخت و روکش آسفالت قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۵۱ کیلومتر از راه‌های روستایی بهسازی و روکش آسفالت شده و ۱۰ کیلومتر دیگر نیز ساخته شده است.

وی با اشاره به ساخت راه روستایی عنوان کرد: ساخت ۵۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار در دست اقدام است و تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: در دو سال گذشته، ۱۲۴ کیلومتر راه روستایی در استان همدان احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده است.

وی در زمینه ایمن‌سازی راه‌های روستایی استان همدان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و آزادسازی حریم، ۵۸۰ کیلومتر خط‌کشی، ۲۰ مورد ترانشه‌برداری و اصلاح پیچ، ۷ مورد روشنایی مقطعی، و ۱۷ مورد تعریض و احداث پل انجام شده است.

آهکی یادآور شد: در استان همدان، ۳۳۶۷ کیلومتر راه روستایی وجود دارد و بیش از ۹۸ درصد این راه‌ها آسفالت شده‌اند.

*احداث راهدارخانه‌ و ۴ سوله‌ جدید برای ماشین‌آلات و انبار نمک در همدان

وی افزود: به منظور نگهداری از ماشین‌آلات راهداری و انبار نمک، این چهار سوله با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال ساخت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: این سوله‌ها در راهدارخانه گردنه اسدآباد، راهدارخانه سوباشی، راهدارخانه مرکزی تویسرکان و راهدارخانه مرکزی رزن در حال احداث هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این، دو راهدارخانه جدید در شهرستان‌های تویسرکان و کبودرآهنگ نیز با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال برای هر کدام در حال ساخت است، ادامه داد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این دو راهدارخانه سال آینده به بهره‌برداری برسند و در ایام زمستان و طول سال به مسافران و کاربران جاده خدمات ارائه دهند.

آهکی با توجه به موقعیت جغرافیایی، کوهستانی و سردسیر همدان افزود: هرساله در فصول سرد سال ۳۴ باب راهدارخانه در راههای استان راه‌اندازی و تجهیز می‌شوند.

وی اظهار کرد: استان همدان دارای ۴۵ گردنه برفگیر و ۲۵ راهدارخانه ثابت است و در طرح زمستانی  با عنایت به موقعیت خاص جغرافیایی استان ۹ باب دیگر اجاره‌ می شود که با توجه به این شرایط، همدان به حداقل ۵ راهدارخانه دیگر نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار