خبرهای داغ:
نجفی خبر داد

 وجود ۱۷۷۳ نفر شاکی در پرونده بانک رسالت در همدان/ ۱۵ فوتی و ۸ متهم در پرونده مصرف مشروبات الکلی

همدان-دادستان عمومی همدان با اشاره به پرونده بانک رسالت گفت: این پرونده تاکنون یک هزار و ۷۷۳ نفر شاکی داشته که حدود ۳۰ نفر متهم فروش امتیاز این بانک شناسایی و ۸ نفر متهم اصلی بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۳۷۱۷۵
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
 وجود ۱۷۷۳ نفر شاکی در پرونده بانک رسالت در همدان/ ۱۵ فوتی و ۸ متهم در پرونده مصرف مشروبات الکلی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان ،عباس نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: موضوعات متعددی در دستگاه قضا انجام می‌شود که بسیاری از آنها قابل رسانه‌ای شدن نیستند.

وی با بیان اینکه موضوعات ساده ای همچون توهین ساعت‌ها وقت می‌برد تا حقی از فردی تضییع نشود، افزود: رویکرد ما این است که از ظرفیت ضابین استفاده کنیم، باید به میدان بیاییم؛ متاسفانه در سطح شهر و روستاها تمام مسائل به دستگاه قضا برمی‌گردد، در گذشته با حکمیت بزرگ محل حل می‌شد اما امروز همه اینها به دستگاه قضا ارجاع می‌یابد.

دادستان عمومی همدان گفت: در بحث پرونده‌ها حدود ۵۰ درصد کاهش موجودی داریم که باعث افزایش رضایت عمومی شده است و باعث می‌شود پرونده‌های مسن کاهش یابد، مشاوره‌های لازم داده می‌شود و امیدواریم استان در پایان سال به وضعیت مطلوبی برسد.

وی با اشاره به پرونده بانک رسالت ابراز کرد: این بانک با رویکرد بستر فضای مجازی همان بانکداری الکترونیک فعالیت می‌کند و هرکسی می‌تواند احراز هویت را به صورت الکترونیکی انجام دهد و تسهیلات قرض الحسنه را به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کند.

نجفی ادامه داد: در این پرونده افرادی سودجو از افرادی که سپرده‌گذاری کردند وام خریدند و در بستر همراه بانک رسالت امکان انتقال وام به شخص ثالث وجود داشته که واسطه‌ها این افراد را شناسایی می‌کردند و توافق شفاهی و کتبی بین واسطه و خریدار وجود داشته که این وجوه به یکباره مسیر انحرافی را طی کرده و تاکنون یک هزار و ۷۷۳ نفر شاکی داشته است.

وی بیان کرد: حدود ۳۰ نفر متهم فروش امتیاز این بانک شناسایی شدند و حدود ۸ نفر متهم اصلی بازداشت شدند؛ به طوری که اموال آنان از قبیل چند دستگاه آپارتمان، خودرو و موتورسیکلت توقیف شده است، ضمن اینکه از ظرفیت ضابطین، معاونت اطلاعات و فراجا استفاده می‌کنیم، همچنین یک شعبه بازپرسی برای این موضوع در نظر گرفته شده که در کمترین زمان ممکن این موضوع جمع‌آوری شود.

دادستان عمومی همدان با اشاره به بحث مصرف مشروبات الکلی خاطرنشان کرد: بحثی که در یک ماه اخیر به وجود آمده بحث استفاده از مشروبات الکلی است که خانواده‌ها به این امر توجه کافی نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۸ نفر از عاملین اصلی بازداشت شدند و قریب به 100 نفر مسمومیت مشروبات الکلی داشتیم که از این تعداد ۱۵ نفر فوتی داشته که دستگاه قضا به‌جد به سمت و سوی عاملین توزیع است و متاسفانه یکی از واحدهای فروش تجهیزات پزشکی با ارائه متانول به این افراد بازداشت شده است.

نجفی با اشاره به اینکه در این پرونده قتل عمد انجام شده است، گفت: موضوعات متعددی در حوزه دادستانی در حال انجام است یکی از آنها اقتصاد مقاومتی است و در این حوزه ۱۲ واحد تولیدی استان بازرسی شده که بالغ بر ۵۰ واحد تولیدی را میدانی بررسی کردیم که حدود ۲۸۸ نفر کارگر از کار بیکار شده‌اند.

وی ابراز کرد: بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر از اتباع بیگانه شناسایی شدند و تاکید شده تا پایان سال پاکسازی اساسی انجام شود.

دادستان عمومی همدان تاکید کرد: در شورای حفظ بیت المال، درصدد هستیم آزادسازی و حفظ حریم رودخانه عباس آباد، معادن و اراضی ملی را انجام دهیم، همچنین حقوق عامه که جمعیت محلی را درگیر کند که بالغ بر ۲۰۰ موضوع حقوق عامه در حال پیگیری است؛ ترک فعل مدیران، پیگیری اجرای پروژه‌های عمرانی، حقوق شهروندی و برخورد قاطع با مجرمین موضوعاتی است که باید توجه داشته باشیم و رعایت کنیم و نگاه ما باید نگاه واقع بینانه باشد.

وی گفت: رسانه‌ها باید روحیه مطالبه‌گری خود را داشته باشند و موضوعاتی را که در جامعه مشاهده می‌کنند با دستگاه قضا در میان بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار