به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا کاظمی در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: آموزش و پرورش است که اساس یک کشور را میسازد.
وی با بیان اینکه تاکنون رئیس جمهور ۱۵ جلسه اختصاصی برای آموزش و پرورش برگزار کردهاند، افزود: رئیس جمهور شعار توسعه عدالت اجتماعی را نمیدهد بلکه به صورت میدانی این موضوع را در دستور کار قرار داده و امروز پرچم توسعه آموزشی در دست وزارت کشور است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی و توسعه عدالت آموزشی استانی و منطقهای، بدون منابع دولتی و با اتکا بر ظرفیتهای عظیم مردمی در دستور کار شورای آموزش و پرورش قرار دارد.
وی ابراز کرد: موضوع دیگر توسعه و ارتقای کیفیت مدارس دولتی است که در این زمینه توانمندسازی معلمان در اولویت قرار دارد.
کاظمی یادآور شد: شبکه راهبری تولید کردیم و تحول در روشهای تدریس و چیدمان کلاسها و بروز رسانی تجهیرات آموزشی براساس تکنولوژی روز مورد توجه است و ما در این دو مسیر فعالیت میکنیم.
*وجود ۱۶۳ پروژه نیمه تمام آموزشی در همدان
استاندار همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش استان به عنوان یکی از شوراهای نمونه در دولت معرفی شد.
حمید ملانوری شمسی با بیان اینکه ما پس از دستور ریاست جمهوری مبنی بر توسعه مدارس در استان فعال شدیم و نظام مسائل استان را نوشتیم، افزود: براساس تناسب وضعیت کاملا احصا و ثبت و ضبط شده است.
وی گفت: در استان همدان ما ۵ مدرسه کانکسی و ۱۶۳ پروژه نیمه تمام با ۴۸۳ مدرسه ناایمن داریم که نیاز به بازسازی دارد و امیدواریم به همت ریاست جمهوری، وزارت کشور، مجمع خیرین و نمایندگان مجلس بتوانیم مسائل و مشکلات را در حوزه آموزش حل کنیم.
*وجود ۵ مدرسه کانکسی و ۴۸۳ مدرسه تخریبی در همدان
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش به استان همدان نگاه ویژهای دارد، اظهار کرد: در استان همدان تمام ظرفیت استان را برای نوسازی و احصاء، نظام مسائل استان بکار گرفتیم و از ظرفیتهای شناسایی شده و ظرفیت ائمه جمعه استفاده کردهایم.
رسول شیدایی گفت: ۵ مدرسه کانکسی با ۶ کلاس سنگی و ۴۸۳ مدرسه تخریبی داریم که بالای ۳۵ نفر دانش آموز در هر کلاس داریم.
وی ابراز کرد: لازم است همه مسئولین پای کار بیایند تا از این آزمونی که ریاست جمهوری بر عهده ما گذاشتند سربلند بیرون بیاییم.
انتهای پیام/