۲۹ / اسفند / ۱۴۰۳ - 19 March 2025
00:20
کد خبر : 9673250
۱۷:۵۷

۱۴۰۳/۱۲/۱۸

نقش کلیدی شرکت‌های تعاونی عشایری در بازاریابی و توسعه اقتصادی

مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر کشور بر نقش کلیدی شرکت‌های تعاونی عشایری در بهبود وضعیت اقتصادی و بازاریابی محصولات عشایری تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،بیژن زیلایی مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر کشور در سفر به استان ایلام در نشست با مدیران شرکت‌های تعاونی عشایری ایلام با بیان اینکه این شرکت‌ها با ایجاد همکاری و هماهنگی بین اعضا، امکان رقابت در بازارهای بزرگتر را فراهم می‌کنند، گفت: شرکت‌های تعاونی عشایری در بازاریابی محصولات و بهبود وضعیت اقتصادی نقش حیاتی دارند و توسعه تعاونی‌ها، یکی از راهکارهای اصلی رونق اقتصادی و حفظ تولیدات بومی جوامع عشایری است.
وی افزود: شرکت‌های تعاونی عشایری با ارائه خدمات متنوع و ایجاد شبکه‌های بازاریابی قوی، به بهبود وضعیت اقتصادی عشایر و افزایش فروش محصولات آن‌ها کمک شایانی می‌کنند.
مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر کشور ادامه داد: این شرکت‌ها با ایجاد همکاری و هماهنگی بین اعضا، امکان رقابت در بازارهای بزرگتر را فراهم می‌کنند.
در ادامه محمدجواد خانزادی مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: اتحادیه‌های تعاونی عشایری و تشکل‌های عشایری با انجام فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی متنوع، نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه عشایری ایفا می‌کنند.
وی افزود: عرضه محصولات ارگانیک عشایر به بازار یکی از راه‌های مؤثر برای افزایش درآمد عشایر و توسعه اقتصادی مناطق عشایری است. 
مدیرکل امور عشایری استان ادامه داد: محصولات ارگانیک به دلیل طبیعی بودن و عدم استفاده از مواد شیمیایی، در بازارهای داخلی و بین‌المللی تقاضای بالایی دارند.

خانزادی خاطرنشان کرد: برندسازی محصولات عشایری، راهکار دیگری است که می‌تواند به بهبود معیشت عشایر، حفظ فرهنگ و هویت آن‌ها و تقویت اقتصاد محلی کمک کن و با تلاش برای آموزش و توسعه زیرساخت‌ها، می‌توان جایگاه این محصولات ارزشمند را در بازارهای داخلی ارتقا داده و آینده‌ای روشن برای جامعه عشایری رقم زد.

جواد زراعتی
خبرنگار: جواد زراعتی

گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید