قیمت شستشوی فرش در آستانه عید نوروز چقدر گران شد؟

نرخ شستن فرش براساس متراژ آن تعیین می‌شود به گونه‌ای که قیمت شست و شوی هر متر فرش ماشینی در قالیشویی‌ها ۱۳ هزار تومان، موکت معمولی پنج هزار و موکت پُرزدار هفت هزار و ۵۰۰ تومان است.
کد خبر: ۹۴۹۸۲۲۷
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

فرزاد ناصری دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: ۴۵ واحد قالیشویی فعال در شهرستان سنندج وجود دارد و تاکنون هم چهار، پنج واحد فاقد مجوز در این شهرستان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ واحد از واحد‌های فاقد مجوز پیگیر دریافت آن هستند، تاکید کرد: شهروندان باید دقت کنند و فرش هایشان را به هر واحدی تحویل ندهند تا در صورت بروز مشکلی بتوانند پیگیر حق و حقوق خود باشند.

وی با اعلام اینکه نرخ شستن فرش امسال نسبت به سال گذشته افزون بر ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: نرخ شستن فرش براساس متراژ آن تعیین می‌شود به گونه‌ای که قیمت شست و شوی هر متر فرش ماشینی در قالیشویی‌ها ۱۳ هزار تومان، موکت معمولی پنج هزار و موکت پُرزدار هفت هزار و ۵۰۰ تومان است

دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج یادآور شد: افزون بر هزینه شست و شو، ۲۰ درصد هم بابت هزینه حمل و نقل فرش به کل هزینه افزوده می‌شود.

مواردی هم در سپردن قالی و موکت به قالیشویی‌ها وجود دارد که اگر مردم رعایت نکنند با مشکل مواجه می‌شوند نمونه آن عدم توجه به داشتن مجوز از سوی قالیشویی‌ها و نداشتن فاکتور است که بدون در نظر گرفتن این موارد در صورت آسیب به قالی ها، واحد قالیشویی جوابگوی مشتریان نخواهد بود.

دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج از مردم درخواست کرد به هر قالیشویی که قالی‌های خود را تحویل می‌دهند فاکتور با درج اطلاعات کامل مربوط به تعداد تخته فرش و موکت‌های تحویل داده شده و نرخ مصوب، دریافت کنند.

ناصری یادآور شد: مواردی بوده که بعد از تسویه حساب و تحویل فرش ها، شهروندان شاهد آسیب وارد شده به فرش بودند که، چون کار تحویل داده شده و تسویه هم انجام شده است امکان اثبات اینکه این اتفاق در قالیشویی افتاده وجود ندارد بنابراین مردم بعد از کنترل و مشاهده فرش اقدام به پرداخت کامل هزینه کنند.

دبیر اتحادیه قالیشویان سنندج اظهار کرد: مواردی هم داشتیم مردم فقط از طریق یک شماره تلفن همراه درج شده برروی وانت هایی، فرش‌های خود را به افرادی تحویل دادند که نه تنها مجوز فعالیت در این حرفه را نداشتند بلکه فاقد مکان شست و شو هم بودند و افزون براین هدف این افراد فقط سرقت فرش‌ها بوده نه شستن آن.

انتهای پیام/

ارسال نظرات