در روستای قره بلاغ کاغذکنان میانه؛

کلنگ ساخت مقبره شیخ محمدباقر خلخالی بر زمین زده شد

خبرگزاری بسیج: آیین کلنگ زنی مقبره شیخ محمدباقر خلخالی شاعر و فیلسوف شهیر میانه ای در زادگاهش روستای قره بلاغ از توابع بخش کاغذکنان با حضور نماینده مردم در مجلس و فرماندار ویژه میانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۲۳۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی  در این آیین توجه به فرهنگ و در راس آن آموزش و پرورش را عامل حرکت همه برنامه ها در راستای خدمت به بشریت عنوان کرد.

محمدعلی مددی اجرای مقبره برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شخصیت های بزرگ جامعه را برای حفظ و نشر آثار آن ها سبب غنی شدن فرهنگ و دفاع از سرمایه های ملی و معنوی کشور عنوان کرد.

   معاون فرماندار میانه نیز در ادامه این آیین گفت: شهرستان میانه با ۳۰۰ اثر به ثبت رسیده بیشترین آثار تاریخی ثبت شده را به خود اختصاص داده است.

   مهدی مشایخی سد قاضیلو، کاروانسرای جمال آباد، قلعه اصلانیان، روستای تختمشلو، شهر سوخته کاغذکنان، مقبره ملامحمد باقر خلخالی، گورستان مسجد و امامزاده ها را از مهمترین آثار تاریخی کاغذکنان اعلام کرد و از جذب یک میلیارد ریال اعتبار برای احداث مقبره ملا محمد باقر خلخالی فیلسوف و شاعر میانه ای اهل قره بلاغ کاغذکنان خبر داد.

ارسال نظرات