خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

حجاب یکی از مصداق های امر به معروف است

خبرگزاری بسیج: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی پرداختن به مساله حجاب را یکی از مصداق‎های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و گفت: کنترل بدحجابی در جامعه مستلزم احساس وظیفه عمومی است.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۵۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵

سهیلا امیری درگفتگو با خبرنگاران به مناسبت 21 تیر، روز عفاف و حجاب، با بیان اینکه دشمن در جبهه فرهنگی با انواع حیلهها و شگردهای جذاب درکمین به یغما بردن عفت و حیای جوانان است، اظهار کرد: هیچ راهکاری مانند فرهنگ‏سازی حجاب نمی‏تواند با بیحجابی و یا بدحجابی مقابله کند.

وی افزود: فضا سازی مناسب شهر، کارگاه های آموزشی در بین دانش آموزان و دانشجویان، تعمیق باورهای دینی در بین والدین و فرزندان امری لازم و ضروری در آگاهی بخشی نسبت به موضوع حجاب است.

امیری، جلوگیری از تولید و فروش محصولات غیرفرهنگی و پوشاک نامناسب را در کنترل بدحجابی تاثیرگذار دانست و ادامه داد: طراحان لباس و تولید کنندگان پوشاک بانوان باید با نقوش و مدلهای اسلامی و هویت ایرانی آگاهی داشته و با وقوف به این دو مولفه نسبت به تولید پوشاک اقدام کنند.

وی به معرفی الگوی حجاب و به ویژه حجاب برتر، تاکید کرد و گفت: اگر این گونه آموزشها از دوران کودکی و نوجوانی در مدارس آغاز شود می‏تواند راهکاری بنیادین در برطرف کردن این معضل باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: دراین راستا بهتر است برخی از سلسله مباحث آموزش خانواده در مدارس به موضوع حجاب اختصاص یابد تا والدین به صورت دقیق و کارشناسی با شیوههای آموزش و ایجاد علاقه به حجاب در دختران آشنا شوند.

 

ارسال نظرات