خبرهای داغ:
ماجراي پرواز مشهد-تبريز ديروز؛

مسافران هواپيما با اتوبوس به تبريز رسيدند!

خبرگزاري بسيج: مسافران پرواز مشهد- تبريز، ديروز به علت نقص فني و شرايط بد جوي به جاي هواپيما با اتوبوس به تبريز رسيدند!
کد خبر: ۸۵۵۰۰۹۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

صبا صالحي مجد يكي از مسافران پرواز 5216 شركت هواپيمايي آتا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي با بيان آنچه در اين پرواز رخ داده بود ما را به ياد فيلم هاي سينمايي هاليودي انداخت كه بارها چنين صحنه هاي را به تصوير كشيده اند.

متنی که می خوانید حاصل اين گفتگوست؛

طبق بليتي كه از مشهد به مقصد تبريز از شركت هواپيمايي آتا تهيه كرده بوديم، ساعت پرواز 10:50 مشخص شده بود كه ساعت 10:30 همه مسافران سوار هواپيما شده و براي عزيمت به تبريز آماده بودند ولي به دلايلي تا ساعت 13:30 داخل همان هواپيما منتظر اوج گرفتن هواپيما بوديم به طوري كه اكسيژن داخل محيط هواپيما كم شده و مسئولان فرودگاه مجبور شدند به داخل هواپيما اكسيژن تزريق كنند چراكه مسافران به خصوص افراد مسن و بچه ها توانايي تنفس نداشتند.

بالاخره ساعت 13:30 هواپيما فرودگاه مشهد را به سمت تبريز ترك كرد، دقايقي از اوج گيري هواپيما نگذشته بود كه سرماي شديدي محيط داخلي هواپيما را فرا گرفت به طوري كه همچون يخچال ديواره هواپيما شروع به برفك زدن كرد و مسافران وحشت زده به پتو و لباس هاي گرم خود پناه آوردند.

پس از گذشت 20 دقيقه برفك هاي محيط داخلي هواپيما شروع به آب شدن كرد و من به همراه باقي مسافران حيرت زده همين صحنه ها را نظاره گر بوديم و برخي ها به شوخي مي گفتند: پشت بام هواپيما ايزوگام مناسبي ندارد و از اين حرف ها!

ساعت حدود 15:30 دقيق بود كه به فرودگاه شهيد مدني تبريز رسيديم ولي هواپيما به دلايل نامعلومي(احتمالا باد شديد و شرايط جوي) نتوانست در اين فرودگاه زمين بنشيند و خلبان به ناچار به طرف اروميه هواپيما را هدايت و براي بار دوم تلاش كرد كه در فرودگاه تبريز فرود آيد ولي باز نتوانست و نزديك بود سقوط كند!

ترس همه وجود من و مسافران را گرفته بود، خلبان هواپيما به ناچار حركت خود را به سمت فرودگاه اروميه ادامه داد و لحظه عبور از بالاي درياچه اروميه باز نزديك بود سقوط كنيم كه به طرز معجزه آسايی از نظر من و البته با مهارت خلبان اين هواپيما اين حادثه رخ نداد.

با تلاش زياد خلبان اين هواپيما و پس از دوبار ناكامي در فرود آمدن در باند فرودگاه اروميه، بالاخره هواپيما زمانی بر زمين نشست که بيشتر مسافران دچار حالت تهوع و استفراغ شده بودند و حتي محيط داخلي هواپيما از استفراغ مسافران حالت ناجوري به خود گرفته بود و قابل تحمل نبود.

با اقدامات اوليه امدادگران فرودگاه اروميه و پس از رسيدگي به مسافران، همه مسافران وسايل خودشان را بار اتوبوس كردند و به جاي هواپيما با اتوبوس به تبريز رسيديم!

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار