وی افزود : در شرایط کنونی با تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودروی جدید داخلی تاثیر مثبت در بازار بوجود نخواهد آمد بلکه تاثیر منفی هم خواهد داشت .
بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و
کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت : این مسائل باعث رکود و عدم استقبال
مردم از خودرو داخلی شده است .
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود : ترس از آن است که این تسهیلات جدید در جای دیگری هزینه شود .
وی گفت : استقبال نکردن مردم از تولیدات خودروی داخلی ناشی از سیاست های غلط دولتهاست.
بیاتیان با اشاره به سود 16 درصدی وام 25 میلیونی تسهیلات خرید خودروی
داخلی گفت : قیمت تمام شده هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود
47 میلیون تومان تمام می شود و این برای مردم بالاست .
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود : دولت باید به خودروسازان یارانه بدهد تا مردم خودروی ارزان تری بخرند .
وی گفت : یکی از انتقادها دخالت دولت ها در حوزه مدیریت خودروسازان بوده
است . یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگیشان را به
خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند .
وی گفت : نباید از زمان اعلام عرضه تسهیلات تا اجرای این طرح فاصله بیافتد زیرا این مسئله خود باعث رکود می شود .
عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس خاطر نشان کرد : تسهیلات در نظر گرفته شده
ممکن است در کوتاه مدت به عنوان مسکن عمل کند اما در دراز مدت دولت باید
سیاست خود را در باره تولید و عرضه خودروی داخلی اعلام کند.
بیاتیان
افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است و
اگر قرار است خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم باید با همان کیفیت اول
عرضه شود .