خبرهای داغ:
به همت بسیج سازندگی؛

77طرح عمرانی همزمان با هفته بسیج افتتاح می شود

خبرگزاری بسیج: مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا از افتتاح 77طرح عمرانی همزمان با هفته بسیج در سطح آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۷۱۶۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سیدصفر قائمی با گرامیداشت هفته بسیج، آن را ثمره انقلاب و یادگار امام راحل دانست و گفت: 93طرح عمرانی در سال 94 ساخته شده است که از این تعداد 77طرح آن همزمان با هفته بسیج آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به افتتاح سه میدان چمن ورزشی از هفت میدان در دست ساخت، افزود: با توجه به استقبال دستگاه های مختلف در عرصه عمرانی 42 طرح بزرگ نیز در دست اجراست که می توان به ساخت سالن همایش شهرداری منطقه9 در شهرک خاوران، مسقف سازی فاز دوم مزار شهدای وادی رحمت، ورزشگاه الغدیر، هفت سالن ورزشی و ... اشاره کرد که با همکاری نهادهای مختلف اجرا می شود.

قائمی در بخش دیگر سخنان خود به اعطای تسهیلات در خصوص ایجاد کارگاه های زودبازده اشاره و بیان کرد: این تسهیلات برای فعالیت در عرصه دامی و کشاورزی برای مردم با هدف مردمی کردن اقتصادمقاومتی و حمایت فعالان این عرصه پرداخت می شود که در هشت ماه نخست سال از 50میلیارد تومان تخصیص یافته در این خصوص 55درصد آن محقق شده است.

وی ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات تاکنون 1800کارگاه زودبازده ایجاد و حداقل برای چهارهزار نفر اشتغال زایی شده است.

مسئول بسیج سازندگی اردوهای هجرت یک روزه، هفت روزه و 10روزه را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: 26هزار و 350نفر در این اردوها در مناطق محروم حضور یافته و خدمات رسانی کردند.

وی عرصه خدمات رسانی اردوهای جهادی را مرمت و بهسازی مدارس، ساخت مسجد، خانه های محروم، بهداشت، عالم و بازسازی مساجد در مناطق محروم برشمرد و اظهار کرد: همچنین علاوه بر گروه های جهادی در بخش عمران، تیم های پزشکی و درمانی نیز در مناطق محروم حضور یافته و به ارائه خدمات پزشکی در روستاها پرداختند.

قائمی تهیه و اهدای 210جهیزیه به نوعروسان و توزیع 212میلیون سبد کالا به نیازمندان و محرومان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان در سالجاری نام برد.


وی همچنین بحث سوادآموزی را در کنار دیگر کلاس های مهارت آفرینی و حرفه آموزی بسیج از مهم ترین کارهای بسیج سازندگی برشمرد و افزود: بسیج سازندگی با محوریت سوادآموزی، تحکیم و انتقال تاکنون برای 14هزار و شش نفر خدمات ارائه کرده است.

این مسئول بسیجی برگزاری کلاس های آموزشی مختلف همچون سلامت، ازدیاد موالید و ازدواج را از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی علاوه بر کلاس های علمی و آموزشی حرفه آموزی خواند.

وی برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی در میانه، افتتاح طرح های عمرانی مختلف در سطح استان (پنج طرح به صورت نمادین در هریس)، افتتاح 120طرح اقتصادمقامتی، تجلیل از جهادگران و خیرین در همایش شکوه هجرت، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، بازدید از طرح های مختلف عمرانی و چندین برنامه دیگر را از اهم برنامه های بسیج سازندگی در هفته بسیج برشمرد.

ارسال نظرات