یادداشت؛

چرايي واكنش رفسنجانی به رد صلاحیت سید حسن خمینی

خبرگزاری بسیج: هاشمی رفسنجانی در نخستين روز دهه فجر، رد صلاحیت سیدحسن خمینی را بهانه قرار داده و به نهادهای قانونی نظام و فقهای شورای نگهبان به بدترین شکل تاخت و تاز کرد.
کد خبر: ۸۶۳۱۴۱۳
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱

«صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی کنید. شما صلاحیت خودرا از کجا آوردید؟ چه کسی به شما اجازه داده است،که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس ودولت وجاهای دیگر واختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تربیون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید. خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید. مردم ما در بدترین شرایطی که از طرف شورای نگهبان، دولت و نهادهای امنیتی برای جلوگیری از انتخابات درست تحت فشار زیاد بودند، متحول شدند و مردم این تحول را به وجود آوردند».

جملاتی که برازنده بوداز زبان دشمنان نظام بیان شود، تاریخ اسلام و نظام همواره شاهد ریزشها ورویشهاست،ای کاش وي را كه از شخصيت هاي برجسته نظام بوده و در راه انقلاب زحمات زيادي كشيده را در صف ریزش ها نمی دیدیم.

همه در مقابل قانون یکسان هستند، مگر امام خميني(ره) قیام کرد که خانواده اش فوق قانون باشد. شورای نگهبان مرتب اطلاعیه خود را تکرار کردکه کاندیداها در امتحان علمی شرکت كنند، چرا سید حسن در امتحان شرکت نکرد؟ چه کسی از حضور وي در امتحان ممانعت كرد؟ آیا این موضوع بهانه ای دیگر برای کوبیدن شورای ژ نگهبان و نظام طراحی شده است؟

چرا زمانی که هاشمي رفسنجاني از فیلتر شورای نگهبان رد می شوند، قانون مشکلی ندارد،ولی اگر شورای نگهبان طبق خواست وي نبود و طبق مقررات عمل می کند، این چنین و بی مهبا می تازند؟

مگر اختیارات شورای نگهبان از کجا نشات می گیرد؟ اگر قانونش بد بود چرا زمانی که در راس بودند، براي اصلاح آن اقدام نكردند؟

چرا در این فضا که چند صباحی به انتخابات نمانده، دم از ناکارآمدی قانون می زنند؟ چرا در یکی دو سال اخیر و در فضای دوستانه و مصلحانه در صدد رفع مشکل قانونی نبودند؟

سنگر نماز جمعه برای سازماندهی و فرمان حمله صادر کردن علیه نظام و پشتیبانی فتنه گران نیست، در نماز جمعه حکومت اسلامی، باید خطیب آن، سیاست های حکومتی نظام اسلامی را بیان کند،نمي شود و شايسته نيست کسی خلاف مصالح عمومی مسلمانان از این تریبن استفاده کند.

حسین عراقی

ارسال نظرات
آخرین اخبار