خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

باید هنر بتواند به اقتصاد مقاومتی کمک کند

کد خبر: ۸۶۵۷۷۳۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

خبرگزاری بسیج: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آستانه فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: باید حوزه فرهنگ و هنر را حداقل در مبانی اقتصادی به فضایی تبدیل کنیم که بتواند به اقتصاد مقاومتی کمک کند.

علی اکبر صفی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: مهمترین اقدام درباره شعار امسال این است که با زبان هنر، آن مبانی را به مردم برسانیم.

وی روز هنر انقلاب اسلامی را روزی مقدس خواند و اظهار کرد: شهادت سید مرتضی آوینی پیام مشخصی داشت و آن اینکه برای هر کاری، هدفی مقدس لازم است به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر که حساس و اثرگذار است و اگر در این حوزه متعهدانه و هنرمندانه حرکت نکنیم، شاید آسیب های آن نیز در جامعه زیاد باشد.

صفی پور ادامه داد: این روز تلنگری است تا با سنجش خود با افراد و هنرمندانی که آثار ماندگاری داشته و یادشان همواره گرامی داشته می شود، اگر لازم باشد در عملکرد خودمان بازنگری داشته باشیم.


وی با بیان به اینکه خوشبختانه بیشتر هنرمندان نقش خود را هنرمندانه ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: هنرمند زمان شناس و کارهای وی اثرگذار است بنابراین هر زمان که نیاز باشد باید نقش موثر خود را ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شهدا را هنرمندان واقعی عنوان و تاکید کرد: هنرمند واقعی کسی است که در صورت نیاز و زمانی که لازم است از کیان اعتقادی اسلام و وطن دفاع کند و عرصه کنونی نیز عرصه حفاظت و حمایت از الگوها و ارزش های شهدا و اسلام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار