نماینده مردم ورامین در مجلس دهم در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

چالش توزیع نامتوازن مدارس و هدایت تحصیلی دانش آموزان

قمی گفت: متأسفانه در برخی رشته ها داوطلب زیاد و در برخی رشته ها داوطلب کم داریم و در برخی رشته ها مدرسه زیاد و در برخی دیگر مدرسه کم وجود دارد و سر و سامانی ندارد.
کد خبر: ۸۷۱۷۱۰۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

محمد قمی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نگرانی مردم در خصوص اجبار آموزش و پرورش برای هدایت تحصیلی دانش اموزان گفت: هدف از آموزش متوسطه آماده کردن افراد برای جامعه و دانشگاه است بنابراین رشته های تحصیلی که در آموزش و پرورش وجود دارد هر کدام به منظور خاصی تصویب شده است.

وی با اشاره به توزیع نامتوازن مدارس کشور بر اساس رشته های تحصیلی دانش اموزان گفت: متأسفانه در برخی رشته ها داوطلب زیاد و در برخی رشته ها داوطلب کم داریم و در برخی رشته ها مدرسه زیاد و در برخی دیگر مدرسه کم وجود دارد و سر و سامانی ندارد.این موضوع طی دو هفته گذشته در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شد و مسئولین آماری دارند که نا متوازن بود.

منتخب مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در حال حاضر مردم با مشکلاتی مواجه هستند به عنوان مثال در برخی رشته ها مدرسه کم وجود دارد و همه مردم نمی توانند به مدارس غیر انتفاعی بروند لذا دانش آموزان رشته مورد نظرشان را انتخاب نمی کنند و برآیند و بازده خوبی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش مجلس به دنبال مدیریت هدایت تحصیلی دانش آموزان به شکلی است که برای مردم مشکلی ایجاد نشود البته این موضوع حداقل 2 سال به طول بیانجامد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار