خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تهران در تبریز:

کوته فکران علم را از حوزه و دین را از دانشگاه گرفتند

امام جمعه موقت تهران ساعاتی پیش در همایش «نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق گفتمان انقلابی‌گری» در تالار وحدت دانشگاه تبریز گفت: در گذشته استکبار و برخی کوته‌فکران به نام علم، دین را از دانشگاه و به نام دین، علم را از حوزه گرفته و هر دو را تضعیف کردند.
کد خبر: ۸۷۹۳۶۶۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله کاظم صدیقی تاکید کرد: باید در اتاق‌های اندیشه‌ورزی این خلاءها را پرکنیم چراکه همه دانشگاهیان و حوزویان افسران ولایت و دین هستند و باید در این مسیر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید در دل حوزه و حوزه در دل دانشگاه باشد، گفت: خواجه‌ نصیرالدین طوسی، ابن‌سینا، ابوریحان بیرونی و عالمان دینی و عالمان علمی دیگر، جامع علوم دینی و دانشگاهی بودند که دنیا در برابر آن‌ها زانو می‌زند چراکه دانشگاه در دل حوزه بود و باید این به مجامع علمی کشور برگردد.

آیت الله صدیقی یادآور شد: امام صادق(ع) هم طلبه تربیت و هم جبر و مثلثات تدریس کردند بنابراین همه به عنوان شاگردان امام صادق(ع) هستیم و همه دانشگاهیان حوزوی بوده و حوزویان دانشگاهی هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود ولایتمداری را رمز موفقیت کشور در برابر فتنه‌ها عنوان و بیان کرد: اگر در الجزایر و مصر انقلاب دوام نیاورد و در کشورهای دیگری هم طوفانی به پا شد و خوابید، به خاطر نبود ولایت و رهبری است.

آیت‌الله صدیقی افزود: علت رویارویی قدرت‌های بزرگ با انقلاب در برهه های مختلف همین ولایت‌فقیه بود که باید قدردان آن بود.

وی با بیان اینکه امروز خون طلبه و دانشجو و استاد در دفاع از کیان انقلاب به هم‌آمیخته شده است، تصریح کرد: در فتنه 78 و 88 ‌تلاش کردند بگویند دانشگاه در برابر ولایت است ولی دانشگاه در برابر فتنه و در کنار ولایت ایستاد.

امام‌جمعه موقت با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام آموزش کشور، اظهار داشت: بنای آموزش‌ در کشورمان سوغات غرب ابوده و با این سیستم دانشگاهی استعدادکش عمر دانشجویان تلف می‌شود و باید دانشگاه و حوزه‌های ما به‌گونه‌ای باشد که همه طلبه‌ها و دانشجویان به علامه طباطبایی تبدیل شوند که ریاضی‌دان، منجم، حکیم، فقیه، محدث، عارف و عالم بود.

آیت‌‌الله صدیقی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم غرب تقدم علمی به ما داشته باشد و باج بخواهند بلکه باید هر روز ابتکار و ایده ای جدید برای حوزه و دانشگاه در جهت تعالی کشور داشته باشیم تا نیازمند غرب و غرب‌گراها نباشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار