وی با بیان اینکه در پروژهها هزینههای ارزیابی و تقاطعهای غیرهمسطح را در نظر نگرفتهایم، تصریح کرد: کمربندی پاکدشت یکی از پروژههایی است که با 220 میلیارد تومان سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ترافیک شدید محور امام رضا (ع) با احداث این محور بار ترافیکی کاهش مییابد. کمربندی اسلامشهر نیز یکی از پروژههای مهم است که از کمربندی آزادگان به فرودگاه امامم متصل میشود که ترافیک تهران-قم و تهران –ساوه را به مقدار قابل ملاحظهای کاهش میدهد.
وی بیان کرد: کمربندی دماوند از سال گذشته عملیات اجرایی آغاز شده که با اجرای آن اتصال محور فیروزکوه و تهران به دماوند تسهیل میشود.
مدیر ساخت و اداراه راههای استان تهران یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح قد دراجراست که تا پایان سال بخشی از آن رمپ D افتتاح میشود.
کاوه با اشاره به روکش آسفالت نیز گفت: 80 درصد راههای استان تهران روکش آسفالت شده است که برای باقیمانده در حال امضای قرارداد هستیم،در این زمینه 10 میلیارد تومان راه روستایی و 12 میلیارد تومان مناقصههای برگزار شده است.
وی با بیان اینکه اجرای روکش آسفالت محورشهریار-چیتگر در حال نهایی شدن است،گفت: جاده قدیم تهران-قم با 30 میلیارد تومان قراراداد در قالب دو قطعه در حال انجام است که از ماه آینده پیمانکار آن کار خود را آغاز میکند.
وی با اشاره به پروژه روکش کم ضخامت در محورهای شریانی و روستایی، اظهار کرد: در این پروژه هم از آسفالت موجود محافظت میشود و هم اینکه در مصرف اسفالت صرفه جویی به عمل میآید.
کاوه خاطرنشان کرد:فاز دوم کمربندی دماوند است که با اجرای آن کل کمربندی دماوند پوشش داده میشود. همچنین محور فیروزکوه سمنان 15 میلیارد تومان به مناقصه میرود.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از پروژههای استان تهران به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده است، در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص تعداد این پروژهها بیان کرد: حدود 20 پروژه در سالهای گذشته به صورت نیمه متوقف بوده است،چرا که سعی میکردیم پروژههای اولویتدار را انجام دهیم. البته این پروژهها به دلیل تزریق منابع مالی خوب (حدود 50 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی) در حال فعال شدن هستند.
وی با اشاره به اینکه کل طلب پیمانکاران از راه و شهرسازی استان تهران 150 میلیارد تومان است،بیان کرد:قول پرداخت این میزان بدهی را دولت تا پایان سال به ما داده است.