یکی از اساتید دانشگاه های تهران:

آذربایجان شرقی جایگاهش در تاریخ معاصر روشن نیست

یکی از اساتید دانشگاه های تهران در دومین نشست تکمیلی تاریخ شفاهی حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاریخ معاصر اقیانوسی است که کار نشده، گفت: متاسفانه آذربایجان شرقی آنچنانکه شایسته است در تاریخ معاصر، جایگاهش روشن نیست و باید بیشتر کار کرد.
کد خبر: ۸۷۹۴۰۶۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جعفر گلشن با اشاره به کاستی های موجود در حیطه نشر نسبت به موضوع تاریخ معاصر کشورمان، اذعان کرد: آن اندازه مسئله برای پژوهش وجود دارد که متاسفانه کسی سراغ آن ها نرفته است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به رشد و رونق در موضوع تاریخ و پژوهش در این زمینه، اظهار کرد: باید مسائل و مشکلاتی که در مسیر توسعه پژوهش های تاریخی وجوددارد حل شود که با حل آن ها، روند تاریخ نگاری و تاریخ نویسی درست، با سرعت پیش خواهد رفت.

گلشن با مطرح کردن این سوال که چرا به دنبال خاطرات و تاریخ شفاهی می رویم، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با فکر کردن با تاریخ کشور، انقلاب و دفاع مقدس، این فرهنگ و تاریخ را ثبت کرده و به نسل های آینده منتقل کنیم.

 

دومین نشست تکمیلی تاریخ شفاهی با موضوع پاورقی نویسی و گویاسازی به همت حوزه هنری آذربایجان شرقی در محل ساختمان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد.

ارسال نظرات