خبرهای داغ:
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتگو با بسیج:

پیام شهدا؛ در برابر دشمن قد خم نکنیم/ فکه داغ بر دل دشمن گذاشت

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در یادمان کانال کمیل و حنظله گفت: اینجا باید درس مقاومت و ایستادگی شهدا یاد بگیریم، شهدا رفتند تا به ما یاد دهند روی پای خودمان بایستیم و در برابر دشمن و زورگویی قد خم نکنیم.
کد خبر: ۸۸۴۱۶۷۲
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱

نادر ادیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: شهدا یاد دهند با اتکا به داشته های درونی کشور خودمان و معنوی و هر آن چیزی که از اسلام آموختیم بتوانیم مسیر زندگی مان را ادامه دهیم، درس های اینجا را باید مرور کنیم و یاد بگیریم.

وی در خصوص این کانال اظهار کرد: اینجا دو گردان حنظله و کمیل عملیات انجام دادند به فاصله دو شب، درشب سوم گردان حنظله نسبت به گردان کمیل عملیات انجام داد، عملیاتی بسیار سخت و دشواری بود، برتری به زمین عملیات یکی از مشکلات این عملیات بود.

سردار ادیبی ادامه داد: از 18 کیلومتر پشت سر شما رزمندگان ما داخل رمل راهپیمایی کردند با سلاح و تجهیزات کامل یعنی هر کدامشان چیزی حدود 300 تیر فشنگ، آرپی جی زن ها با شش تا موشک آرپی جی و سلاح و تجهیزات انفرادی، قمقمه و غیره وسایلی که همراهشان بود.

وی اضافه کرد: رزمندگان 18 کیلومتر در رمل حرکت کردند تا برسند به منطقه عملیات، در منطقه عملیات حالت عادی نیست شما باید بدوید، بخیزید، جنگ کنید، با دشمن نبرد کنید تا برسید به اهداف خود، بچه های ما در این 18 کیلومتر به سختی توانستند برتری پیدا بکنند و زمین منطقه عملیات را طی بکنند تا به این نقطه برسند.

ادیبی بیان کرد: رزمندگان ما کارهای بسیار ممتازی انجام دادند اینجا توانستند با پیشروی های خودشان و با انهدام نیروهای دشمن امتیازات خوبی را از دشمن بعثی بگیریم ولی به علت برخی مشکلات جدی که در عملیات بود از جمله منافقین با دادن اطلاعات ما به دشمن، دشمن را به عملیات ما هوشیار کرده بودند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: نکته دوم این بود که همه دشمنان اسلام و دشمنان آزادی خواهی در دنیا جمع شدند تا به صدام کمک بکنند از جمله اینکه عربستان، سودان، مصر و برخی از کشورهای دیگر نیروهای پیاده خودشان را در اختیار رژیم بعث عراق قرار داده بودند و سلاح و تجهیزات کامل که در منطقه برای دشمن وارد کرده بودند و این از دلایلی بود که ما در عملیات والفجر مقدماتی موفق نشدیم به اهداف خودمان دست پیدا بکنیم.

سردار ادیبی اضافه کرد: به علت اینکه ما توفیقات لازم را در شب عملیات(والفجر مقدماتی) کسب نکردیم همه یگان های گردان حنظله و کمیل که در منطقه عملیات بودند در محاصره دشمن قرار گرفت و نبرد سخت و سنگین بین نیروهای دشمن و بچه های گردان کمیل و حنظله صورت گرفت.

وی یادآور شد: کانال گردان حنظله صحنه سخت ترین درگیری منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی بود، بچه های گردان وقتی هم از طرف چپشان و هم از طرف راستشان و از روبرو نزدیک به یک تیپ از دشمن آن ها را محاصره کرده بود مقاومت کردند.

 

ادیبی گفت: تا فاصله 5 تا 10 متری رزمندگان را دشمن گرفته بود و یکی از سخت ترین نبردهای دوران دفاع مقدس در عملیات والفجر مقدماتی در این گردان اتفاق افتاد، که وقتی رزمندگان به صحنه های سخت درگیری نزدیک می شدند دشمن مداوم با بلندگو به زبان فارسی و عربی اعلام می کرد خودتان را تسلیم بکنید و به قول خودمان امان نامه می دادند.

وی افزود: اراده قوی و با اتکای به خدای بچه ها و قلوب پر از عشق به کشور و امامشان موجب شد هیچ کسی دستش را در برابر دشمن بالا نکند و داغ تسلیم را بر دل دشمن گذاشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار