فرماندار شهرستان هریس در جلسه شورای آموزش و پرورش هریس با اشاره به ترک تحصیل تعداد 88 نفر از دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی جاری، خواستار احصا و بررسی علل این مساله شد.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۷۹
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر تقویمی اظهار کرد: یکی از مشکلات آموزش کشور که موجب عدم موفقیت دانش آموزان می شود تحمیل در انتخاب رشته به فرزندان است که نتیجه آن بی علاقگی دانش آموزان به تحصیل می باشد.
وی افزود: برای یافتن ریشه و دلایل ترک تحصیل در منطقه برنامه ریزی و کار کارشناسی لازم است تا با جذب هرچه بیشتر دانش آموزان به تحصیل، ریشه بیسوادی، این معضل نظام آموزشی، برچیده شود.
تقویمی، رشته ریاضی را پراهمیت ترین رشته در عصر حاضر برشمرد و پیشرفت کشور و جامعه را منوط به بها دادن هرچه بیشتر به این رشته عنوان کرد و گفت: توجه بیشتر به هدایت تحصیلی به این رشته در شهرستان ضروری است زیرا احتمال حذف رشته ریاضی با توجه به رغبت کم دانش آموزان برای تحصیل در این رشته در شهرستان دور از انتظار نیست.
وی، روند کلی آموزش منطقه را رو به رشد عنوان کرد و از رشد 13 پله ای جایگاه مدارس عادی هریس در بین مدارس استان، در مقطع متوسطه اول و دوم در استان خبر داد.
تقویمی الگوی اجرای برنامه درسی ملی را برنامه تعالی مدیریت معرفی کرد و با تبیین محورهای برنامه تعالی، از مدیران خواست در اجرای هرچه بهتر این برنامه اهتمام ورزند.

ارسال نظرات